معاون زنان بنیاد خاتم الاوصیا(ص): لزوم نقش‌آفرینی زنان در عرصه «روایت و روایتگری»

سیدی بر لزوم نقش‌آفرینی زنان در عرصه «روایت و روایتگری» تأکید کرد و گفت: موضوع «روایت و روایتگری» یکی از مسائل مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است، لذا در برنامه‌ها باید به رشد گروه‌های روایتگر توجه شود.

به گزارش متادخت، «طاهره سیدی» معاون زنان بنیاد خاتم‌الاوصیا(ص) در گفت‌وگویی، به‌ تشریح تاریخچه‌ای از فعالیت‌های این بنیاد پیرامون موضوع «روایت و روایت‌گری» پرداخت و اظهار داشت: روایت‌ و روایتگری؛ یکی از موضوعات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست که زنان می‌توانند نقش‌آفرینی مهمی در آن داشته باشند.

این نویسنده با تأکید براینکه زنان حتمأ روایت‌ و روایتگری‌های قابل توجهی خواهند داشت، افزود: بعد از اشاراتی که رهبر انقلاب دراین خصوص داشتند، موضوع روایت و روایتگری در دستور کار بنیاد خاتم الاوصیا(ص) قرار گرفته است.

معاون بانوان این بنیاد با بیان اینکه بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم الاوصیا(ص) سال ۱۳۸۸ با تدبیر حاج حسین یکتا ایجاد شد، عنوان کرد: اعضای این بنیاد دوم اردیبهشت ۱۳۹۲ به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و معظم‌له حکیمانه ماموریت‌هایی را برای اعضا مورد اشاره قرار دادند و یکی از نکات جدی که ایشان در دومین دیدار فرمودند «ظرفیت بانوان» بود.

وی به اهمیت روایت و روایتگری پرداخت و گفت: مجموعه مدیریت بنیاد معتقد بودند که این ماموریت توسط بانوان بهتر محقق می‌شود لذا این ماموریت به معاونت بانوان محول شده است.

سیدی درباره شروع فعالیت‌های بانوان در زمینه روایت و روایتگری افزود: مجموعه‌‌ای از زنان فعال در این زمینه کار را در کانال فضای مجازی زینب(س) شروع کرده‌اند و روایت‌های قابل توجهی در این مجموعه جمع شده است؛ البته در این زمینه نیازمند هم‌افزایی هستیم. ابتدا فکر می‌کردیم این روایت‌ها تنها از افراد و به صورت فردی دریافت می‌شد، سپس متوجه شدیم گروه‌های مختلفی در این زمینه کارهای ارزشمندی انجام می‌دهند.

سیدی از برگزاری جلسات مستمر با موضوع روایت و روایتگری خبری داد با بیان اينکه هدف ما از این جلسات، رشد همه‌جانبه‌ی برای گروه‌های روایتگر است، گفت: قصد داریم این جلسات، برخلاف دیگر جلساتی که مرسوم است؛ اولین آن، آخرین نباشد بلکه جلسات را مستمر برگزار کنیم چراکه امتداد برای این کار ارزشمند است.

منبع: دفاع پرس

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط