زنان در انقلاب اسلامی نقش آفرینی می‌کنند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: به میدان آمدن بانوان و حضور آنها در عرصه‌های علمی و فرهنگی از دستاوردها مهم انقلاب اسلامی است.

به گزارش متادخت، حجت الاسلام یوسفی جمالی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: پیشرفت‌های علمی زیادی در حوزه‌های مختلف علمی از جمله علوم پزشکی، صنعت هسته‌ای و صنایع نظامی صورت گرفته و بسیاری هم خودکفا شدیم.

حجت الاسلام جمالی اظهار داشت: در حوزه در روابط خارجه روابط ذلت بار شاهنشاهی به روابط عزت مندانه تبدیل شده و امروز با کشورهای مختلف با اقتدار ارتباط داریم.

وی از دیگر دستاوردهای بسیار مهم و خاص را خدماتی که به زنان و بانوان داده شده دانست و افزود: آنچه می‌بینیم زنان در تولیدات علمی نقش آفرین هستند و بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها و متخصصین پزشکی از اقشار مختلف بانوان می‌باشند که این نشان دهند جایگاه و اهمیت زن در جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام جمالی ادامه داد: یک مسئله مهم اعتمادی است نظام در بین بانوان برای خود ایجاد کرده، اگر زنان اوایل انقلاب به میدان آمدند در تظاهرات شرکت کردند و در مقابله گلوله مستقیم دشمن ایستادند بخاطر اعتماد به انقلاب بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه در زمان شاهنشاهی زنان در معادلات سیاسی و تحولات ایجاد شده جایی نداشتند بیان کرد: بعد از انقلاب زنان نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه و تحولات سیاسی ایفا کردند، شهدایی هم که از بانوان داریم نیز در همین راستا و به همین جهت بوده و به میدان آمدن بانوان از نتایج اعتماد آنها به انقلاب اسلامی محسوب است.

منبع: مهر

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط