مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور: زنان خط مقدم تبیین دستاوردهای انقلاب هستند

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: زنان بعنوان پیشران جامعه و خط مقدم روایت‌گری نقش مهمی در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند.

به گزارش متادخت ، زینب اختری” روز چهارشنبه در دومین کنگره بانوان تاثیر گذار استان بوشهر اظهار کرد: زنان در مسایل اساسی کشور رویکرد پیشرانی و پشتیبانی داشته و نقش آنان در گفتمان سازی و روایتگری موفقیت‌های ایران اسلامی برجسته است.

وی بااشاره به انتخابات ۱۱ اسفند ماه افزود: زنان افزون بر اینکه با انتخاب درست خود در تشکیل مجلس مقتدر تاثیر گذار هستند برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز باید ایفای نقش کنند.

اختری تصریح کرد: پرچم سرافرازی کشور بدست بانوان است و این قشر در تحقق اهداف انقلاب نیز رسالت سترگی بر عهده دارند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور یادآور شد: زن مسلمان هویت والایی دارد و با کارکرد درست بخصوص در عرصه های سرنوشت ساز باید این مهم تبلور یابد.

اختری ادامه داد: زنان در عرصه های مختلف جامعه پیشگام هستند.
وی گفت: اسلام زن را در جایگاه انسان ساز قرار داده است و وجود این مهم در اعتقاد معمار کبیر انقلاب نیز جای مباهات دارد.

اختری اضافه کرد: زنان در لحظات حساس تاریخی نه فقط در جایگاه خانواده بلکه در عرصه های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی نیز فعال بوده اند.

وی بااشاره به نقش حضرت خدیجه و زهرا (س) در شکل گیری و استمرار حکومت دینی گفت: حضرت زهرا نخستین مدافع حریم ولایت بود و جهاد تبیین را نیز به حضرت زینب (س) آموزش داد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: در استان بوشهر نیز زنان ” لرده” دشتستان جزو نخستین مقابله گران با استعمار بودند.

مردم با حضور حداکثری در انتخابات دست رد بر سینه دشمنان خواهند زد

استاندار بوشهر گفت: دشمنان با ترفندهای مختلف برای ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند اما حضور آگاهانه مردم پای صندوق‌های اخذ رای دست ردی بر سینه دشمنان است.

” احمد محمدی زاده ” افزود:بانوان برای دفاع از انقلاب، امام (ره) ، رهبری ، ملت ، سرزمین و برگزاری انتخاباتی با شکوه و حضور حداکثری آتش به اختبار عمل کنند.

محمدی زاده گفت: بانوان برای حفظ انقلابی که با خون ۲۲۰هزار شهید آبیاری شده است برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند ماه به صحنه بیایند و نقش تاریخی و اثرگذاری خود را به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: بانوان همواره در عرصه های مختلف به شایستگی ایفای نقش کرده اند و در این حرکت جمعی و سرنوشت ساز نیز نقش اساسی خود را ایفا کنند.

محمدی زاده یادآور شد: سرزمین ایران و به تبع آن بوشهر همواره غنی از بزرگ بانوانی است که اتفاقات بزرگ را در کشور رقم زده اند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی بانوان به پیروزی رسید و بدون شک نقش آنان در هشت سال جنگ تحمیلی نیز کمتر از رزمندگان نبوده است.

محمدی زاده ادامه داد: حضور حماسی در صحنه ، ایستادگی و رشادت آفرینی بانوان باعث ماندگاری انقلاب بوده و خواهد شد.

وی گفت: وجود خانواده های چند شهیدی در استان بوشهر بیانگر این است که پرچم سرافزاری ایران اسلامی به دست و پشتوانه بانوان برافراشته شده است.

استاندار بوشهر افزود: ایران اسلامی برخوردار از دشمنانی است که جز منافع خود هدفی ندارند و مصمم هستند انتخاباتی باشکوه در کشور برگزار نشود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: این کنگره با حضور ۴۰۰ بانوی تاثیرگذار از شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان با هدف معرفی کسانی برگزار شده است که جنسیت مانع از بروز استعداد و نقش آفرینی آنها در عرصه های سرنوشت ساز نشده است.

” رقیه زنگنه نژاد” افزود: این بانوان علاوه بر حضور موثر خود در عرصه های مختلف جامعه رسالت تربیت آینده سازان ایران اسلامی را نیز برعهده دارند.
وی یادآور شد: این کنگره آغازی برای ارتقای سطح دانش و مهارت بانوانی است که با درخشش خود در عرصه های ملی و بین المللی نه تنها نام نیکوی خود بلکه نام بوشهر و ایران اسلامی را نیز جاودانه کرده اند.
منبع : ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط