نحوه ی استفاده از قرص ال دی برای رشد مو

قرص ضد بارداری یا همان قرص LD برای پیشگیری از حاملگی ناخواسته توسط بانوان مصرف می‌شود. این قرص با داشتن هورمون‌های پروژسترون و استروژن از حاملگی جلوگیری می‌کند. برخی از زنان عقیده دارند که مصرف کردن این قرص، رشد موهای آنها را افزایش می‌دهد. تعدادی از زنان نیز معتقدند قرص معروف ال دی موجب ریزش موی آنها می‌شود. در این مطلب، در خصوص تاثیر مصرف قرص ال دی در رشد و تقویت موهای بانوان، بحث خواهیم کرد.

به گزارش متادخت ، قرص معروف LD برای بانوانی که در سن باروری قرار دارند، توسط پزشک زنان تجویز می‌شود. این قرص در میزان هورمون‌های زنان تغییراتی ایجاد کرده و مانع تخمک گذاری آنها می‌شود. میزان هورمون‌های موجود در این قرص نسبت به سایر قرص‌های ضد بارداری، کمتر است، در نتیجه عوارض جانبی بسیار کمی در بدن زنان ایجاد می‌کند.

مصرف کردن این قرص علاوه بر جلوگیری از حاملگی مزایای بسیار دیگری همچون کاهش التهاب لگن، برطرف شدن قاعدگی‌های دردناک و درمان کیست تخمدان به همراه دارد.

تاثیر قرص ال دی برای رشد موی سر
برای اینکه بدانید قرص ال دی چه تاثیری در موهایتان می‌گذارد، ابتدا تاثیرات هورمون‌های موجود در بدن زنان و نقش آنها در ریزش یا رشد موها را توضیح می‌دهیم:

• هورمون‌ها و ریزش مو
برخی از زنان با مشکل ریزش مو روبرو شده و باید با استفاده از قرص‌هایی این مشکل را برطرف سازند. هورمون‌هایی در بدن بر روی موهای شما تاثیر می‌گذارند. قرص ضد بارداری ال دی با هورمون پروژسترون و استروژن تولید شده و مانع تخمک گذاری در بانوان می‌شود. زنانی که این قرص را مصرف می‌کنند سطح آندروژن یا هورمون مردانه کمتری خواهند داشت.

زمانی که سطح این هورمون مردانه یا آندروژن در بدن خانم‌ها به صورت غیر طبیعی یا زیاد باشد، باعث ریزش مو یا بیماری آلووکسی آندروژتنیک می‌شود.

قرص LD در چه زنانی سبب ریزش مو می‌شود؟
قرص ضد بارداری ال دی در بسیاری از بانوان سبب رشد موهای آنها می‌شود، اما در برخی از زنان نیز سبب ریزش مو خواهد شد. بانوانی که نسبت به هورمون‌های موجود در قرص LD حساس هستند و یا سوابق ژنتیکی یا خانوادگی در ریزش مو دارند، با مصرف کردن این محصول دچار ریزش مو می‌شوند.

مصرف کردن این قرص در برخی از زنان سبب می‌شود تا موها به سرعت از مرحله رشد وارد مرحله فاز استراحت شده و این امر سبب ریزش آنها می‌شود. افرادی که به طاسی ژنتیکی مبتلا هستند، با مصرف کردن قرص‌های ضد بارداری همانند LD ریزش موی آنها شدیدتر می‌شود.

زنانی که به دلایل ژنتیکی دچار ریزش مو شده‌اند، نسبت به مواد و هورمون‌های موجود در قرص‌های ال دی حساسیت داشته و مصرف کردن آن ریزش موی آنها را چندین برابر می‌کند.

قرص ال دی چگونه به رشد موها کمک می‌کند؟
در بسیاری از زنان مصرف کردن قرص ال دی رشد موهای آنها را تقویت کرده و از ریزش آنها جلوگیری می‌کند. بانوان با مصرف کردن این قرص تعادل هورمونی بهتری داشته و میزان هورمون مردانه آنها کاهش پیدا می‌کند. برطرف شدن اختلالات هورمونی با مصرف کردن قرص LD سبب می‌شود سطح هورمون آندروژن در بدن زنان به حد تعادل برسد. بنابراین زنان می‌توانند برای تقویت کردن رشد موهای خود و درمان ریزش آنها، به صورت منظم قرص ضد بارداری LD را مصرف کنند.

نحوه مصرف قرص ال دی برای تقویت رشد مو
در صورتی قرص مورد نظر موجب رشد موهای فرد می‌شود که به اختلالات هورمونی مبتلا شده باشد. مشکلات هورمونی در فرد سبب ریزش مو می‌شود، بنابراین زنان می‌توانند با تنظیم کردن هورمون‌های خود توسط قرص ال دی ریزش موهای خود را کمتر کنند. اگر ریزش مو به دلایلی همچون استرس، ارثی بودن و تغذیه نامناسب ایجاد شده باشد، با مصرف قرص ضد بارداری LD درمان نمی‌شود و مصرف این قرص تاثیری در رشد موها نمی‌گذارد.

برخی از افراد برای تاثیر قرص ضد بارداری ال دی مقداری از آن را کوبیده و با آب ترکیب می‌کنند، سپس آن را بر روی موهای خود ماساژ داده و اعتقاد دارند که این روش سبب رشد بیشتر موهای آنها می‌شود. اگرچه این روش پشتوانه علمی ندارد، اما بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند.

برای تقویت کردن رشد موهای خود و داشتن اختلالات هورمونی می‌توانید به توصیه پزشک مصرف قرص‌های ال دی را آغاز کنید. در این صورت می‌توانید به توضیح پزشک روزانه یک عدد از این قرص را مصرف کنید.

این داروی ضد بارداری رشد موهای زنان و مردان را افزایش می‌دهد. زیرا مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا ۶، امگا ۳، مواد معدنی و ویتامین‌ها را دارا است. زنانه می‌توانند برای سلامت پوست و موی خود از قرص‌های ضد بارداری ال دی به توصیه پزشک خود استفاده کنند.

تا چه مدت می‌توانیم از قرص ال دی برای تقویت و رشد بیشتر موهای صورت استفاده کنیم؟
افراد می‌توانند با توجه به ویژگی‌های فردی و نیاز بدن، از قرص ال دی برای رشد موهای صورت خود استفاده مصرف کردن این قرص میزان رشد موهای صورت را بهبود می‌بخشد. اما مصرف کردن طولانی مدت این قرص می‌تواند نقص‌هایی را در بدن مردان ایجاد کند.

عوارض جانبی قرص ال دی
قرص‌های ضد بارداری ال دی همانند سایر داروهای شیمیایی دیگر علاوه بر مزایایی که دارند، عوارض جانبی نیز به همراه داشته و رایج‌ترین عوارض قرص LD عبارتند از:

• حالت تهوع
• افزایش وزن
• جوش و آکنه
• سردرد
• تغییراتی در خلق و خو
• بیشتر شدن رشد موهای زائد
• درد یا تورم در پستان‌ها
زنانی که با خوردن این قرص ضد بارداری به عوارضی همچون تورم در بدن، تاری دید، سردرد شدید، درد در شکم یا قفسه سینه مبتلا می‌شوند باید مصرف کردن آن را با توصیه پزشک قطع کنند.

دیگر راه حل‌های موثر برای درمان کردن ریزش مو
اگر بر اثر اختلالات هورمونی دچار ریزش مو شده باشید، مصرف کردن قرص‌های ضد بارداری ال دی برای رشد بیشتر موهای شما توصیه می‌شود. اما در غیر این صورت باید روش‌های دیگری را امتحان کنید که عبارتند از:

• برای قطع ریزش مو بهتر از سطح مواد معدنی، املاح و ویتامین‌های بدن خود را با مصرف کردن مکمل‌های ضد ریزش مو بالا ببرید.
• از شامپوها و ماسک موهای سازگار با جنس موهای خود برای تمیزی آنها استفاده کنید.
• از آب داغ برای شستشوی موها استفاده نکنید.
• استفاده از ژل موی سر، وسایل حرارتی همانند اتو مو و سشوار را به حداقل برسانید.
• استرس و اضطراب روزانه را از خود دور کرده و با روش‌هایی اعصاب خود را آرام سازید.
رشد سریع مو در یک هفته با قرص
مصرف کردن قرص بیوتی سبب می‌شود اکسیژن رسانی به موها و پوست سر افزایش پیدا کند. در نتیجه زنان و مردان می‌توانند در یک هفته با مصرف کردن این قرص، رشد موهای خود را سریعتر کنند. ویتامین بیوتین به طور طبیعی در مواد غذایی مثل تخم مرغ، شیر، بادام، موز، سیب زمینی و ماهی سالمون وجود دارد. می‌توانید این مواد غذایی را در رژیم خود قرار دهید تا رشد موهای شما سریعتر شود.

چگونه از قرص ال دی برای ریش استفاده کنیم؟
برای تقویت کردن سیبیل و ریش در مردان می‌توان مقداری آب ولرم را با ۳ عدد قرص ال دی ترکیب کرد. محلول همگن تهیه شده با قرص‌های ال دی بهترین راه حل برای تقویت کردن ریش و سیبیل‌های کم پشت در آقایان می‌باشد. این محلول را بر روی نواحی مورد نظر بمالید و بعد از نیم ساعت می‌توانید آن را بشویید، در کمتر از یک هفته تاثیر آن را خواهید دید.

زنجبیل با قرص ال دی برای رشد مو
زنجبیل یک گیاه دارویی بسیار مفید سرشار از آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی می‌باشد که سلامت موها را افزایش می‌دهد. در برخی از منابع اصلی، ترکیب قرص ضد بارداری ال دی به همراه زنجبیل برای رشد موها توصیه شده است. علاوه بر آن فرد باید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کرده، مصرف مکمل‌های زینک را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهد تا موهای پرپشت‌تری داشته باشد.

آیا آقایان نیزه می‌توانند برای رویش موهای خود از قرص‌های ضد بارداری استفاده کنند؟
مطالعات بسیار کمی در مورد تاثیرات این قرص‌های ضد بارداری بر روی رشد و تقویت موهای آقایان انجام شده است. بنابراین در این زمینه اطلاعات کافی وجود ندارد، مردان در صورتی می‌توانند از قرص ال دی استفاده کنند، که پزشک یا مشاور آنها توصیه کرده باشد، در غیر این صورت مصرف کردن خودسرانه قرص‌های ال دی توسط مردان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

سخن آخر

در این مطلب تاثیرات قرص ضد بارداری ال دی برای تقویت موهای سر را به طور کامل بررسی کردیم. بر اساس این مقاله متوجه شدید که این قرص برای برخی از افراد سبب ریزش موها و برای برخی سبب تقویت موها می‌شود. در واقع زمانی که در بدن زنان تعادل هورمونی وجود نداشته باشد، مصرف قرص‌های ال دی بهترین راهکار برای تقویت موها و قطع ریزش مو محسوب می‌شوند.

اگرچه مصرف کردن قرص‌های ضد بارداری ال دی در طولانی مدت سبب جلوگیری از حاملگی و کنترل شدن ترشحات هورمونی در بانوان می‌شود. اما با مصرف این قرص سطح هورمون‌های اندروژنی در بانوان افزایش پیدا کرده و ممکن است در آنها سبب ریزش موی شدیدتر یا رشد موهای زائد صورت شود. این قرص در مقایسه با سایر داروها عوارض جانبی کمتری در بدن زنان داشته و مصرف کردن آن برای رشد مو، آسیبی به بدن وارد نمی‌کند.
منبع : پایگاه خبری نگاه

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط