حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن قدردانی از حضور مؤثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست.

به گزارش متادخت ، حجت الاسلام رضا نوری، ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از بانوان هنرمند خراسان شمالی که در سالن سوره حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مؤثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری، این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های بانوان توانمند استان مصداق جمله «آنهایی که رفتند کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند کاری زینبی کردند» است.

وی عبور انقلاب از توطئه‌های بی‌شمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روزهای سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: زیبایی کار نویسندگان و تصویرسازان در خواندنی‌تر کردن سیره زندگی شهدا بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد تا از مهجور ماندن یاد شهدا جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضا نوری نویسندگان و هنرمندان خراسان شمالی را به ورود در حوزه عفاف و حجاب، جبهه مقاومت و مباحث مربوط به جمعیت فراخواند و خاطر نشان کرد: نویسندگان می‌توانند با قلم فرسایی در این حوزه‌ها و خلق آثاری خواندنی در ترویج فرهنگ صحیح نقشی حیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب «دا» یادآور شد: این کتاب روایتی جامع و کامل دارد و بیانگر زندگی خانوادگی، سقوط خرمشهر، مقاومت مردم و راوی اتفاقات و رویدادهای اشغال خرمشهر است. امروزه بسیار نیازمند این قبیل کتاب‌ها هستیم که بتوانیم فرهنگ جنگ و شهادت را نشر و به نسل بعد انتقال دهیم.

در این نشست ضمن معرفی هنرمندان تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان، نمونه‌ای از آثار آنها برای حضار نمایش داده شد. در ادامه نویسندگانی چون عفت نیستانی، مرضیه آق قلعه، عاطفه حسن پور، مائده گوهری و زهرا علیپور حضار را به شنیدن قسمت‌هایی از کتاب‌هایی که خود نگارش کرده بودند، مهمان کردند.
منبع : مهر

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط