مشکلات بانوان را باید با راهکارهای استانی و بومی مرتفع کرد

مسوول امور بانوان نظام مسایل کشور گفت: موضوعات و مشکلات حوزه بانوان در حوزه‌های روانشناسی، جامعه شناسی، سیاسی و اقتصادی را باید با راهکارها و ایده‌های استانی و بومی در هر منطقه بررسی و مرتفع کرد.

به گزارش متادخت ، ایرنا، فرزانه شکوری روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: بررسی کارشناسان نظام مسایل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسایل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسایل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارایه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

شکوری بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسایل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه م و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

مسوول امور بانوان نظام مسایل کشور ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

شکوری در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که ۱۰ سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسایل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارایه راهکار بپردازند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط