رئیس محیط زیست ملارد: زنان خانه‌دار در کاهش مصرف پلاستیک مشارکت کنند

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ملارد با اشاره به گستردگی مصرف بی‌رویه پلاستیک در بین خانواده‌ها، تغییر رویه و رویکرد در این باره را ضروری دانست و مشارکت و همکاری بانوان خانه‌دار در کاهش مصرف پلاستیک را خواستار شد.

به گزارش متادخت ، مهناز مدیریان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری “مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین” اشاره کرد و گفت: با ارائه آموزش های لازم به ویژه در سطح مدارس و آموزشگاهها درصدد هستیم تا با فرهنگ سازی، کاهش مصرف پلاستیک درسطح خانواده ها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در همین راستا در برنامه هایی که تاکنون در مدارس داشتیم اثرات مخرب پلاستیک و ماندگاری آن را یادآور شده و بر استفاده از کاغذ و پارچه به جای پلاستیک در حمل بسته های غذایی، ساخت کاردستی و بادبادک بدون مواد پلاستیکی و تولید حداقل پسماند تاکید شده است.

مدیریان از آغاز پویش پاکسازی محیط اطراف از پلاستیک به صورت یک روز ثابت در هر ماه در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: انتطار داریم همه شهروندان و روستائیان به ویژه کسبه با مشارکت در این پویش، پاکسازی محیط شهری و روستایی از پلاستیک را جدی تر دنبال کنند.
رئیس اداره محیط زیست ملارد در ادامه از برگزاری همایش پاکسازی محیط زیست با حضور قشرهای مختلف جامعه به ویژه بانوان دوستدار طبیعت در شهر ملارد و منطقه نصیرآباد صفادشت خبر داد و هدف از برگزاری این همایش ها را ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست، نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای صحیح محیط زیستی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته در همه خانه های محیط زیست سطح شهرستان و برخی مدارس سطح شهرها و روستاها، برنامه های ترویجی و آموزشی تدارک دیده ایم.

به گفته مدیریان هم افزایی ظرفیت های فرهنگی، توسعه مهارت و ارتقاء سطح آگاهی مردم از محیط زیست سالم از دیگر نکاتی است که باید به عنوان پیوست فرهنگی در طول سال در اجرای برنامه ها مدنظر قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اجرای ویژه برنامه تدارک دیده شده هفته زمین پاک در سطح شهرستان ملارد، ارگان های مختلفی مانند شهرداری ها، دهیاری ها، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش و امور کتابخانه ها همکاری داشته و حضور پرشور دانش آموزان، بانوان ورزشکار و علاقه مندان به محیط زیست ستودنی است.

در سطح شهرستان ملارد ۲ خانه محیط زیست در مدرسه حاجیه خانم نوری شهر ملارد و کتابخانه شهرک امید صفادشت دایر است.
منبع :ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط