بانوان فرهنگی کشور به قله “قره برن” سبلان صعود کردند

۱۷۵ بانوی فرهنگی از ۲۸ استان کشور روز دوشنبه به قله "قره برن" کوه سبلان صعود کردند.

به گزارش متادخت ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین اختتامیه این برنامه فرهنگی و ورزشی گفت: این مسابقه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت برگزار شد و هیچ فرد و تیم برنده ای انتخاب نشد.

کلام الله صفری افزود: صعود تیم فرهنگیان سراسر کشور جزو برنامه های اعلامی و ابلاغی وزارت آموزش و پرورش بود که اعزام تیم برادران به دلیل تقارن با حادثه شهادت رییس جمهور لغو شد.

وی بیان کرد: در بخش خواهران این مسابقات، تیم‌های تخصصی کوهنوردی بانوان فرهنگی از ۲۸ استان کشور صبح امروز در منطقه آلوارس سبلان حضور یافتند و پس از هشت ساعت کوهپیمایی و صعود به قله «قره برن» به اردوگاه مقدس اردبیلی بازگشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: این جشنواره فرهنگی و ورزشی به یاد شهدای خدمت اجرا، به تمامی شرکت کنندگان مدال تقدیم و برنامه‌های جنبی مذهبی و فرهنگی، مداحی و سوگواری نیز برگزار شد.

صفری اضافه کرد: بخش برادران این برنامه فرهنگی ورزشی نیز در زمان مقتضی برگزار خواهد شد.

فرشته حشمتیان مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول انجمن کوهنوردی فرهنگیان کشور نیز در آیین اختتامیه این برنامه اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادی با هدف ایجاد فضایی همدلانه در کنار رقابت دوستانه مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط