۶ هزار بانو سازنده برج‌های عاطفه و امید در کشور

در حالی که ۳۳ هزار کلاس درس در این سه سال اخیر ساخته شده است، مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می‌گوید «۶ هزار خیر بانو برای مدرسه‌سازی حضور داشتند».

به گزارش متادخت، «همسرم از من خواسته بود تا بعد از فوتش مدرسه‌ای بسازم تا برایش باقیات الصالحاتی باشد.» این‌ها بخشی از انگیزه ساخت مدرسه توسط بانوی مدرسه‌ساز احترام فرنو است.خیر مدرسه‌ساز خدیجه نیزاری در ۱۶ تیرماه می‌گوید که از ۳۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور، «بیش از ۶ هزار خیر مدرسه‌ساز زن داریم که حداقل یک مدرسه ساخته‌اند». یعنی ۲۰ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز از سال ۱۳۷۷ فعالیت خودش را آغاز کرده است، در فاصله این سال‌ها تا کنون از مجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس موجود، بالغ بر ۱۰۷ هزار کلاس درس به همت خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است. با این وجود کمبود فضای آموزشی باعث شده که شاهد ۲۵۶ نقطه چالشی در کشور باشیم. همچنین سرانه آموزشی در برخی از نقاط کشور ۳.۸ مترمربع است، در حالی که این تعداد باید بر اساس برنامه هفتم توسعه ۸.۳۴ متر باشد.

در فاصله زمانی ۱۴۰۰ تا سه ماهه اول ۱۴۰۳، طبق آمار منتشر شده ۳۳ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی تکمیل و تجهیز شده که ۵۰ درصد آن را خیران کمک کرده‌اند.در این اثنا مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در امور بانوان می‌گوید زنانی که کمک‌های جانبی مانند اهدای طلا یا مهریه می‌کنند، در آمار بانوان خیر مدرسه‌ساز گنجانده نشدند.

منبع: فارس

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط