اجرای طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» در کردستان

مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان کردستان، از اجرای طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» در استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار طی سه ماهه اول امسال به سه هزار و ۴۷۲ نفر رسیده است.

به گزارش متادخت، صلاح قریشی مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان امروز، ۱۹ تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، رسالت اصلی سازمان تأمین اجتماعی را خدمات‌رسانی به جامعه هدف از بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان دانست و اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به جامعه هدف تمام توان خود را به‌کار می‌بندیم.

وی از رشد ۵,۸ درصدی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: ۲۳۰ هزار و ۴۲۱ نفر بیمه‌شده اصلی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان کردستان هستند و در حوزه‌های مختلف از خدمات دولت بهره می‌برند.

مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان کردستان با اشاره به کاهش بیمه‌شدگان بیمه بیکاری، تعداد بیمه‌شدگان بیمه بیکاری تا اردیبهشت‌ماه امسال را ۲ هزار و ۹۲۱ نفر ذکر کرد و افزود: تعداد مستمری‌بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان ۶۵ هزار و ۷۶۷ نفر بوده که ۸.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی به تعهدات تأمین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت، کوتاه مدت و بیمه بیکاری به جامعه هدف سازمان در سطح استان پرداخت شده است.

قریشی از پرداخت ۷۱ میلیارد بیمه بیکاری در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و۴۷۷ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت و ۱۷ میلیارد تومان تعهدات کوتا‌ه‌مدت به جامعه هدف تأمین اجتماعی استان ارائه شده است.

وی تعداد بازرسی‌های سیستماتیک از سطح کارگاه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی استان طی امسال را ۶ هزار و ۷۳۱ مورد و ۴۷۸ کارگاه بیمه شده جدید ذکر و اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۲۰۴ کارگاه فعال در اسفندماه سال ۱۴۰۲ در استان شناسایی شدند و این تعداد طی سه ماه اول امسال به ۱۹ هزار و ۴۱۴ مورد رسیده که این نشان از رشد کارگاه‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی دارد.

مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان کردستان، از اجرای طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» در استان خبر داد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور گسترش چتر حمایتی بیمه‌های اجتماعی نسبت به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اقدام کرده و زنان خانه‌دار، دانشجویان و کسانی که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند، تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۹۶ فقره در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار طی سه ماهه اول امسال به سه هزار و ۴۷۲ نفر رسیده است.

قریشی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۴۲۰ در استان افزود: این سامانه تلفنی برای ارائه مشاوره خدمات بیمه‌ای به جامعه هدف شامل بیمه‌شدگان و  کارفرمایان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان کردستان در پایان با بیان اینکه از اول امسال لیست هوشمند پرداخت بیمه راه‌اندازی شده است، گفت: لیست به‌صورت کاملاً هوشمند از طریق سیستم بارگذاری بوده و نیازی به مراجعه فیزیکی ندارد.​

منبع: ایکنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط