طرح «بانوک» در تهران اجرایی می‌شود

طرح ملی حمایت از زنان نوکار و کارآفرین «بانوک» به صورت پایلوت در برخی از مناطق در چند استان کشور اجرا شده و قرار است این طرح در شهرستان‌های تهران نیز اجرا شود.

زهره جعفری روز سه شنبه درباره اجرا طرح بانوک در استان تهران یادآور شد: سال گذشته در قالب اجرای طرح ساماندهی مشاغل و ارتقای فعالیت‌های اقتصادی زنان، طرح بانوک برای حمایت از زنان نوکار و کارآفرین استان در شهرستان قدس به صورت آزمایشی آغاز شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: این طرح در خصوص حمایت از زنان نوکار و کارآفرینی است که به صورت آزمایشی در شهرستان قدس اجرا شد که با توجه به برگزیده شدن آن در سطح استانی و کشوری قرار است این طرح در تمام شهرستان های استان تهران نیز اجرا شود.

به گفته وی طرح بانوک در راستای رفع موانع اشتغال زنان و ایجاد فرصت کارآفرینی تدوین شده است و این طرح به صورت پایلوت در برخی از مناطق در چند استان کشور اجرا شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در طرح بانوک قرار نیست از زنان کارآفرین تنها حمایت مالی شود، افزود: در این طرح دنبال افزایش آگاهی و بینش اقتصادی زنان کارآفرین و اتصال آنان به مجموعه‌های سرمایه گذار و شناسایی بازارفروش مناسب برای آن‌ها خواهیم بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تصریح کرد: در طرح بانوک زنانی که نوکار هستند و تازه یک فعالیتی را شروع کرده اند یا کار افرینانی که سال‌هاست در عرصه های مختلف مشغول کار هستند اما نیاز دارند که مهارت های ویژه و آموزش های خاصی در خصوص نحوه بستن قرارداد را ببینند، یک پکیج ویژه برای این زنان کارآفرین داریم که به جهت ارتقا کار و سطح مهارت هایشان در زمینه تولید و بازاریابی به صورت رایگان در اختیارشان قرار می دهیم.

براساس این گزارش طرح بانوک توسط دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور به منظور هم افزایی بین بخش؛ مردمی و حاکمیتی و در راستای رفع موانع اشتغال زنان و ایجاد فرصت کارآفرینی تدوین شده است و قرار است امور بانوان و خانواده استانداری تهران این طرح را در تمام شهرستان‌های تهران اجرا کند.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط