خانواده گریزی جوانان سفیدپوست آمریکایی
30 تیر 1403 1403-04-30 15:40خانواده گریزی جوانان سفیدپوست آمریکایی
- متادخت
- 30 تیر 1403
- 3:28 ب.ظ
- No Comments
به گزارش متادخت، موسسه تحقیقاتی کازموپولیتن به بررسی افزایش فوقالعاده بیگانگی خانوادگی در سراسر کشور میپردازد. جردن در یک خانواده باپتیست جنوبی در کارولینای شمالی بزرگ شد، جایی که از او انتظار میرفت چندین بار در هفته به کلیسا برود، عیسی مسیح را به عنوان راه نجات بپذیرد و به مادر و پدرش احترام بگذارد. آخرین نکته درست در ده فرمان بود. بنابراین وقتی جردن تصمیم گرفت که با پدرش صحبت نکند، این انتخاب برخلاف درسهای تربیتی او بود، اما به خاطر آنها نیز بود. او از اینکه به او گفته میشد که زنان باید تسلیم مردان شوند، خسته شده بود، اعتقادی که توسط دینی که در آن بزرگ شده مقرر شده بود. اطاعتش تمام شد.
بیگانگی خانوادگی در مواجهه با چیزی است که به اکثر ما در کودکی، آموزش داده شده است: خانواده برای همیشه باقی است و پیوندهای خونی قابل تکرار نیستند. بهویژه در فرهنگهایی که انسجام گروه را بر خواستهها و نیازهای فردگرایانهتر ارج مینهند، خانواده آنقدر که یک واقعیت است، یک انتخاب محسوب نمیشود. اما برای خانوادهها در سراسر آمریکا در حال حاضر، این واقعیت نگرانکننده است.
بیگانگی خانواده در مواجهه با آنچه در کودکی به ما آموختهاند، تضعیف میشود: خانواده برای همیشه باقی است.
اخیراً زمزمههای بیگانگی در همه جا شنیده میشود – در چت گروهی شما، در ساعات شادی شما و البته در تیک تاک(TikTok) – به این دلیل است که دادهها حیرتآور هستند. کارل پیلمر، استاد دانشگاه کرنل و نویسنده کتاب «خطوط گسل: خانواده های از هم گسسته و چگونگی اصلاح آنها»، دریافت که در سال 2020، 27 درصد از آمریکاییهای بالای 18 سال از یکی از اعضای خانواده خود بیگانه بودند. این بیش از یک چهارم است، اگرچه نسبت واقعی میتواند بسیار بیشتر باشد، زیرا بسیاری از مردم هنوز تمایلی به بحث در مورد چنین موضوع شخصی و بدنامی ندارند. اگرچه تحقیقات طولانی مدت وجود ندارد، پیلمر معتقد است که نرخ بیگانگی در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی به ویژه در افراد سفیدپوست و غیرمهاجر زیر 35 سال در حال افزایش است. هشتگ #ToxicFamily یک میلیارد و نهصد میلیون بازدید در تیک تاک دارد – ممکن است نشان دهد که خانوادههای آمریکایی در حال قطع روابط در بالاترین سطح خود هستند.
با تایید همین محتوای تیک تاک TikTok، نگرش در مورد بیگانگی در امتداد خطوط نسلی قرار میگیرد. نسلهای جوان با گفتن اینکه مجبور نیستند رفتار غیرقابل قبول را صرفاً به این دلیل که با شخصی نسبت خانوادگی دارند، تحمل کنند، عقب نشینی میکنند. ازاینرو قشری از جوانان به مراتب کمتر از هر چیز دیگری به ایده تعهد خانوادگی پایبند هستند، حتی به قیمت خوشبختی خودشان.
پیلمر میگوید: «هنجارهایی که خانوادهها را مجبور به کنار هم نگهداشتن بدون توجه به آنچه ضعیف شده است، میکند. «دستورالعمل بسیار هنجاری کمتری وجود دارد که شما باید به خانواده خود بدون توجه به هر مساله یا مشکلی پایبند باشید. امروزه در میان جوانان این حس وجود دارد که اگر رابطه در یک دوره زمانی طولانی آزار دهنده باشد، آنها توانایی رهایی از آن را دارند.»
چگونگی فراگیر شدن بیگانگی خانوادگی در فرهنگ پاپ نیز مشهود است. درو بریمور در برنامه گفتگوی روزانه خود در مورد رهایی خود از والدینش در سن 14 سالگی صحبت میکند و میزبان افراد مشهوری مانند جنت مک کردی، نویسنده پرفروش کتاب «خوشحالم که مادرم درگذشت»، و بروک شیلدز، که در مورد رابطه پر تنش خود با مادرش صحبت میکند. اما به همان اندازه که این پدیده در همه جا همهگیر به نظر میرسد، واقعیت پشت هر جدایی به اندازه خود خانوادهها، لایه لایه و فردی است.
هنگامی که جردن 32 ساله تصمیم گرفت کلیسا را در اوایل بزرگسالی ترک کند، تنش بین او و پدرش بالا گرفت. از آنجایی که والدینش ازدواج کرده بودند، جردن میگوید که علیرغم دعواهایی که بر سر مذهب، سیاست و خروج او از کلیسا داشتند، از قطع رابطه با پدرش خودداری کرد. اما پس از آخرین تماس خشونت آمیز، جردن تلفن را قطع کرد. او متوجه شد که کارش تمام شده است. وقتی به گذشته نگاه میکند، میگوید خوششانس است که این مدت صبر کرده است. در حالی که پدر بارها و بارها به او پیام داد، جردن تکان نخورد. او میگوید: «داشتن یک رابطه عالی با فرزندان بزرگسال خود یک امتیاز فوقالعاده است. من همیشه امیدوار بودم [در حالی که صحبت نمیکردیم] که او سکوت من را به عنوان نشانهای برای جمع کردن خودش و عذرخواهی از من در نظر بگیرد.
در بسیاری از این داستانها این امید وجود دارد که شاید عمل بیگانگی باعث نزدیکتر شدن افراد بیگانه شود.
یک سال پس از جدایی آنها، پدر جردن در بیمارستان بستری شد. او خود را به محل اقامت مادرش رساند تا در کنارش باشد و با پدر ناهماهنگش که پس از رسیدن او به آنجا درگذشت، خداحافظی کند. اکنون او خود را غمگین از یک رابطه پیچیده میبیند. او فکر میکند کار درستی انجام داده است، اما بخشی از غم او این است که میپذیرد هرگز نمیداند که آیا با صرف زمان بیشتر، میتوانست تغییر کند یا نه.
در بسیاری از این داستانها همان امیدی وجود دارد که جردن داشت: اینکه شاید رواج بیگانگی از خانواده در نهایت افراد غریبه را به هم نزدیکتر کند و در نهایت به خانواده رجوع کند. رز 21 ساله که میگوید قبل از اینکه اعتیاد پدرش به هروئین افزایش پیدا کند، قبلاً «شاهزاده خانم بابا» بود، بهطوری بود که رز احساس کرد مجبور به انتخاب شده است. رز میگوید: «امید داشتم که او بگوید: «اوه، دخترم دیگر با من صحبت نمیکند، باید سعی کنم مشکل را برطرف کنم تا بتوانم با او صحبت کنم یا دوباره او را ببینم». اما متأسفانه، او آن را انتخاب نکرده است.» چیزهای زیادی در مورد زندگی کنونی او وجود دارد که آرزو میکند به پدرش بگوید: اینکه دبیرستان را به پایان رساند و موهایش را رنگ کرد، اینکه با کودکان معلول شغلی پیدا کرد و نامزدش را به خانه آورد تا با خانوادهاش آشنا شود. همه چیز بدون پدرش اتفاق میافتد اما رز همچنان امیدوار است.
کوئینسی گیدئون، روانشناس، ساکن لس آنجلس که در درمان تروما تخصص دارد، توضیح میدهد که واکنش افراد به بیگانگی خانوادگی متفاوت است و میتواند در طول زندگی تغییر کند. گیدئون میگوید: «بعضی از مردم امید زیادی دارند که خانوادهشان تغییر کند. اما زمانی که مردم به بیگانگی میرسند، سالها تلاش کردهاند تا حد و مرزهای مناسبی را تعیین کنند، با ناامیدی زندگی کنند، عیوب خانوادهشان را بپذیرند، و به روشهای مختلف مذاکره کردهاند که بیگانگی یک تسکین است.» گیدئون توصیه میکند که چنین گام مهمی بهتر است با حمایت یک درمانگر انجام شود. در روش خودش، از ویزیت کنندگان میخواهد که از تماس با یکی از اعضای خانواده وقفهای کوچک ایجاد کنند تا تأثیر عاطفی را بسنجند. «ارزشش را داشت؟ تسکین دهنده بود؟ آیا به نوعی استرسزا بود که ما پیش بینی نمیکردیم؟ بعد آنجا را ترک میکنیم؟»
رابطه بین هالی، 24 ساله، و مادرش که از نظر عاطفی بی محبت و بدرفتار بود، سالها قبل از اینکه او آخرین گام برای جدایی را بردارد، تیره بود. اول، هالی باید مطمئن میشد که شرایطش مهیا است. او راهی برای دریافت شناسنامه و کارت تامین اجتماعی خود پیدا کرد که هر دو در صندوق امانی مادرش در بانک نگهداری میشدند. هالی رابطه خود را با یک پیام متنی پایان داد و نوشت: «امیدوارم در این بخش بعدی از زندگی مسیر متفاوتی را انتخاب کنید، جایی که شفا را بر ظلم و بدبختی انتخاب کنید. من دیگر آنجا نخواهم بود.» مادرش بدون پاسخگویی شماره او را مسدود کرد. هالی به جای غم و اندوهی که در مورد احساس سایر افراد بیگانه خوانده بود، چیز دیگری احساس کرد: احساس آرامش.
او میداند که مردم ممکن است او را به خاطر موضعگیریاش قضاوت کنند. یکی از اعضای نزدیک خانواده به هالی گفت: «او مادرت است – تو باید او را دوست داشته باشی»، هالی به نظر در شرایط بغرنجی است. «ما هرگز به زنی که [از سوی شریک زندگی] مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، نمیگوییم، باید به سراغ کسی که به شما صدمه زده و به شما صدمه زده است، برگردید.» منِ خیلی عصبانی، اگر میخواستم همیشه بدبخت و مضطرب باشم، پیش مادرم برمیگشتم.»
این داستانهای دوری خانواده چیزی تقریباً اجدادی را در من بیدار میکند. من آلبانیایی هستم – والدینم هر دو مهاجر کوزوو هستند – و هرگز خانواده را به عنوان چیزی برای انتخاب یا حذف درک نکردهام. عضوی از یک خانواده بودن یکی از لنگرهای اصلی هویت من است – بدون اینکه بدانم کجا به عنوان خواهر، خاله و عموزاده هستم، مطمئن نیستم که چه کسی باشم. در خانواده من، حتی زمانی که روابط تا مرز جدایی کشیده میشوند، تقریباً همیشه با این تلقی است که در نهایت بهبود مییابند یا حداقل زمان کافی میگذرد که بتوانیم با هم سر یک میز شام بنشینیم و وانمود کنیم که هیچ اتفاقی نیفتاده است.
تحقیقات نشان میدهد که میزان بیگانگی خانوادگی در آمریکا در میان خانوادههای سفیدپوست بالاترین و در میان گروههای مهاجر، خانوادههای لاتین و خانوادههای سیاه پوست کمتر است. پروفسور کرنل خاطرنشان میکند: «مراقبت بسیار بیشتری برای باقی ماندن در روابط بین جمعیتهای غیرسفید پوست و به ویژه مهاجران وجود دارد». ممکن است افراد در روابط بسیار متضاد باشند، اما بعید است که بگویند، «من هرگز نمیخواهم دوباره با شما صحبت کنم.» وقتی پیلمر این را توضیح میدهد، نمیتوانم جلوی خودم را بگیرم. من به رفتار منفعلانه-پرخاشگرانهای فکر میکنم که در هسته خانواده من زندگی میکند، درگیری ناشناختهای که به طرفین کشیده میشود تا جایی برای یک قهوه مشترک صبحگاهی باز شود. بخشی از من تعجب میکند که اگر این ایده را داشته باشیم که مجبور نیستیم بی قید و شرط یکدیگر را دوست داشته باشیم، خانوادهام چه شکلی میشوند؟ بخش بزرگتر دیگری از من عمیقاً از این که ما تقریباً همیشه همدیگر را خواهیم داشت احساس آرامش میکند.
پس از تصمیم گیری خطیر برای قطع رابطه یکی از اعضای خانواده، جوانان با این شرایط دشوار مواجه میشوند که باید به توجیه انتخاب خود ادامه دهند، و سالها مشکلات و ناراحتیها را به هر شکلی که شده برای خود توجیه کنند. بدون شک میتوان گفت در آمریکا جوانان به قداست پیوندهای خانوادگی اهمیت نمیدهند. اینکه چگونه یک خانواده گرد هم میآید و از هم میپاشد، منطقی نیست و به راحتی قابل توضیح نیست – بهطور غیرممکنی در هم پیچیده است.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
سقط جنین در استان بوشهر ۱۵ درصد کاهش یافت
مدیر کل پزشکی قانونی استان بوشهر از صدور ۳۴ مجوز سقط جنین در چهار ماهه اول سال خبر دادو گفت: این تعداد مجوز صادر شده، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.
تأکید مدیرسلامت شهرداری تهران بر افزایش فرزندآوری توسط زوجین
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: ما سه فرزندی را کامل نمیدانیم و خانوادهها و زوجین باید به سمت چهار فرزندی بروند.
همایش ملی «زنان مقاوم؛ مقاومت زنان» برگزار میشود
به گزراش متداخت، نشست خبری همایش ملی «زنان مقاوم و مقاومت زنان» امروز، 28 شهریورماه با حضور مرضیه حاجیپور، دبیر همایش و سیمین حاجیپور، دبیر علمی همایش در محل باغموزه دفاع مقدس برپا شد. در ابتدای این نشست، مرضیه حاجیپور، دبیر همایش زنان مقاوم و مقاومت زنان طی سخنانی گفت: یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی میداریم. همایش زنان مقاوم و مقاومت زنان امسال برای اولین بار از سوی سازمان امور زنان بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس برگزار میشود. وی افزود: امیدوارم بتوانیم تا سالگرد شهادت سردار سلیمانی این همایش را در سطح ملی برگزار کنیم و در آینده نیز همایش ابعاد بینالمللی بگیرد. در این همایش به دنبال ارائه آثار منتشر شده در رابطه با نقش زنان در دفاع مقدس به جامعه هستیم تا مردم بیش از پیش در جریان این مسئله قرار گیرند. در ادامه، سیمین حاجیپور، دبیر علمی همایش طی سخنانی بیان کرد: در طول تاریخ ایرانزمین زنان در کنار مردان در برهههای زمانی مختلف حضور داشته و به مردان برای پیروزی کمک کردند که یکی از مهمترین برههها انقلاب مشروطه بود و زنانی مانند بیبی مریم همراه با آقایان به مبارزه میپردازند. وی افزود: در انقلاب اسلامی نیز بانوان همگام با آقایان برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش میکنند که این تلاش در زمان دفاع مقدس تداومبخش تلاش ایشان در انقلاب اسلامی بود که در نهایت منجر به پیروزی دفاع مقدس میشود. حاجیپور گفت: در این برهه زمانی بانوان ارزشهای زیادی را آفریدند که به صورت نظری و عملی در گفتمان ایشان مشاهده میشود. مهمترین این گفتمانها، مسئله شهادت بانوان بود. زنان با نقشآفرینی در عرصههای مختلف در دفاع مقدس همگام با مردان زمینه پیروزی را فراهم کردند. یکی از سوالاتی که در این زمینه ایجاد میشود، این است که چرا ارزشها و تلاش بانوان به نسل جدید منتقل نشده است؟ حاجیپور بیان کرد: یکی از دلایل این مسئله، سیاستگذاری است که باید در گذشته به خوبی انجام میشد و قانونهایی در این زمینه وضع میشد تا ارزشهای بانوان به نسل جدید انتقال پیدا کند. در این راستا بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کمک کردند تا پیگیر این قضیه باشیم. در این مسیر برخی اهداف در محورهای اجتماعی، فرهنگی، سیاستگذاری و … تعیین شد و یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این زمینه رخ داد، بررسی ایستایی زنان در دوران مختلف بود. دبیر علمی همایش زنان مقاوم و مقاومت زنان گفت: یکی از کارهای مهمی که همایش زنان مقاوم و مقاومت زنان به دنبال آن است، کالبدشکافی علمی حضور بانوان در دفاع مقدس است. همچنین، باید ارزشهای بانوان در دفاع مقدس را احصا کرده و به مفصلبندی گفتمانی برسیم تا بتوانیم از آن برای حکمرانی علوی و مطلوب در جامعه استفاده کنیم. وی بیان کرد: طی دو پیشنشست که در مهرماه (17 مهرماه) و آبانماه برگزار میشود، در تلاشیم جامعه را برای شنیدن سخنان نخبگان سیاسی و اجتماعی آماده کنیم تا بتوانیم راه حلی برای احیای ارزشهای بانوان پیدا کنیم. خرد سیاسی بانوان و تابآوری ایشان در سالهای جنگ تحمیلی ارزش فراوانی دارد و باعث میشود بانوان امروز ما از تابآوری روانی بیشتری برخوردار شوند. حاجیپور اظهار کرد: شناسایی مولفههای زنانگی در دفاع مقدس و آشتی سیاسی میان بانوان نسلهای مختلف از جمله اهداف برگزاری این همایش است. در نهایت در روز دوم دیماه سال جاری، مقارن با ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی همایش نهایی را برگزار میکنیم. در این همایش اساتید مختلف دانشگاهی به سخنرانی پرداخته و در نهایت نیز راهکارهای لازم ارائه خواهد شد. وی با بیان اینکه پیشنشستهای همایش در سالن هویزه باغموزه دفاع مقدس برگزار میشود، تصریح کرد: همایش ملی زنان مقاوم، مقاومت زنان نیز دوم دیماه در محل سالن خلیج فارس باغموزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد. حاجیپور تصریح کرد: آثار ارسالی در این همایش به صورت چکیده مقالات به دبیرخانه همایش ارسال میشود و علاقهمندان برای شرکت در این همایش تا 20 آبانماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند. سپس، در ادامه، آثار ارسالی طی دو مرحله از سوی اساتید مجرب داوری خواهد شد. همچنین، در ادامه، نویسندگان چکیده مقالات پذیرفته شده نیز باید اصل مقاله خود را تا دوم اسفندماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند. دبیر علمی همایش زنان مقاوم، مقاومت زنان بیان کرد: همچنین، مقالات دارای نوآوری از سوی داوران شناسایی شده و از نویسندگان آنها برای سخنرانی در همایش نهایی دعوت میشود. در برگزاری پیشنشستهای همایش نیز از اساتید دانشگاهها برای سخنرانی با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس دعوت شده است. حاجیپور اظهار کرد: در نهایت نیز کتاب مجموعه مقالات همایش در سال 1404 منتشر شده و در اختیار جامعه قرار خواهد گرفت. امیدوارم در این همایش بتوانیم نگاه جدیدی را از زندگی بانوان حاضر در دفاع مقدس به جامعه ارائه دهیم تا الگویی برای بانوان نسل جدید باشند. وی تصریح کرد: تجربه زیسته بانوان دفاع مقدس و تاریخ شفاهی ایشان از دیگر بخشهای همایش ملی زنان مقاوم، مقاومت زنان است که برای ثبت خاطرات و وقایع مختلف در رابطه با حضور بانوان در دفاع مقدس به صورت جدی پیگیری خواهد شد. در ادامه این نشست، نادری، مدیر مشارکتهای مردمی سازمان حفظ ارزشهای زنان در دفاع مقدس نیز در سخنانی گفت: در راستای تبیین الگوی سوم و نقش بانوان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، سازمان سعی میکند تا تلاش کرده و گامهای خوبی در این زمینه بردارد. به همین دلیل همایشهایی را برای تبیین گام سوم و نقش بانوان برگزار میکنیم تا چگونگی زیست بانوان در جمهوری اسلامی بدون افراط و تفریط احصا شود. در این حوزه بانوانی همچون مرحوم مرضیه دباغ را داریم که باید به نسل جوان معرفی شوند. نسل کنونی ما بیش از هر چیز به معرفی الگوهای موفق نیاز دارد. منبع: تسنیم
درباره تزریق واکسن آنفولانزا در بارداری
بسیاری از خانم ها برای تزریق واکسن آنفولانزا در زمان بارداری مردد هستند، از این رو بهتر است قبل تزریق واکسن اطلاعاتتان را در این زمینه کامل کنید.
بانوان قشم پیشرو زمین گردشگری ژئوپارک های خاورمیانه
مدیر ژئوپارک جهانی قشم از معرفی و تجلیل بانوان جامعه محلی جزیره قشم به عنوان زنان پیشرو، الگو، اثربخشی و نقش آفرین برای تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان علمی، فرهنگی و تربیت ملل متحد(یونسکو) در هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه ژئوپارک های آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ژئوپارک جهانی کائوینگ کشور ویتنام خبر داد.
ثبتنام ۴۲ هزار نفر کرمانی در طرح جوانی جمعیت
امروز واگذاری ۲۰۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای کرمان، ماهان و باغین خواهیم داشت.
خانواده گریزی جوانان سفیدپوست آمریکایی
30 تیر 1403 1403-04-30 15:40آخرین مطالب
نقد سریال در انتهای شب
28 شهریور 1403نقد سریال در انتهای شب
28 شهریور 1403سقط جنین در استان بوشهر ۱۵ درصد کاهش یافت
28 شهریور 1403تأکید مدیرسلامت شهرداری تهران بر افزایش فرزندآوری توسط زوجین
28 شهریور 1403همایش ملی «زنان مقاوم؛ مقاومت زنان» برگزار میشود
28 شهریور 1403مطالب پربازدید