برای ازدواج و فرزندآوری جوانان انگیزه ایجاد شود

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید در جوانان برای ازدواج و فرزندآوری انگیزه ایجاد شود، گفت: امروز نگرانی از پیری جمعیت به صورت جدی در بین همه مسئولان کشوری و همچنین آحاد مردم وجود دارد.

به گزارش متادخت، علیرضا قاسمی فرزاد یکشنیه  ۳۱تیر در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و افتتاح اتاق وضعیت، اظهار کرد: روند کاهش رشد جمعیت جوان کشور باید با تبیین عواقب آن برای نسل جوان کنترل و متوقف شود.
وی با بیان اینکه باید در جوانان برای ازدواج و فرزندآوری انگیزه ایجاد شود، افزود: امروز با توجه به مشکلات اقتصادی اغلب جوانان تمایلی به ازدواج ندارند و برای اینکه درمیان جوانان انگیزه ایجاد شود تسهیلات و مشوق‌هایی در قدم اول برای ازدواج در نظر گرفته شود و به جوانان داده شود.
استاندار همدان بیان کرد: تعلل در پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان، پسندیده نیست و اقدامات لازم باید برای تسریع در روند پرداخت انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای کامل قانون جامع حمایت از خانواده و جمعیت جوانی باید مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امور قرار گیرد، تصریح کرد : بی تفاوتی نسبت به این مهم از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.
استاندار همدان با بیان اینکه بدون داشتن جمعیت توانمند و تحصیل کرده امکان توسعه پایدار هم وجود ندارد، اظهار کرد: برهمین اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۷۴ ماده از آبان ماه سال ۱۴۰۰ در پی تأکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت توجه به مساله “بحران جمعیت” در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد.
قاسمی فرزاد ادامه داد: فرزند کمتر زندگی بهتر، یکی از سیاست‌های کشورهای استعماری و نظام سلطه برای کاهش جمعیت و به تبع آن کاهش قدرت کشورها بوده است.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی، در راستای افزایش جمعیت نیز توضیح داد: برای حل مشکل جوانی جمعیت، باید همچون دوران شیوع بیماری کرونا، یک اقدام مشترک و عمومی انجام شود.
استاندار همدان با تاکید بر حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های قانون جوانی جمعیت و خانواده، تصریح کرد: باید حس فرزندآوری و ازدیاد جمعیت را در بین مردم کشور ایجاد کنیم.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: باید از ظرفیت هنرمندان و رسانه‌ها در راستای ترغیب مردم برای افزایش و جوانی جمعیت نیز استفاده شود.​

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط