مرکز رصد جمعیت استان کرمان افتتاح شد

به منظور رصد مداوم تحولات جمعیتی در کشور، مرکز رصد جمعیت استان کرمان با حضور استاندار کرمان و در محل اداره کل ثبت احوال استان افتتاح شد.

به گزارش متادخت، محمدمهدی فداکار صبح امروز نهم مردادماه در حاشیه افتتاح این مرکز و نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان به اهمیت سوابق آماری و داده‌ها پرداخت و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از داده‌های اطلاعاتی به صورت سیستمی جمع‌آوری می‌شود و به‌روزرسانی‌ها صورت می‌گیرد.

وی، انتشار آمار را به غیر از موارد طبقه‌بندی شده، یک ضرورت دانست و گفت: مهم است که حساسیت آماری در جامعه به شکل منفی وجود نداشته باشد.

استاندار کرمان ادامه داد: هر تحلیل و تصمیم کارشناسی‌ بر پایه آمار و اطلاعات است. دهیاران و مراکز بهداشتی بهترین و بیشترین کمک را در ثبت وقایع حیاتی مناطق روستایی می‌توانند داشته باشند.

فداکار، تجمیع شناسنامه‌های قدیمی و عکس‌دار کردن شناسنامه‌های فاقد عکس را نیز مورد تاکید قرار داد.

استاندار کرمان به حجم کار بالای اداره کل ثبت احوال در برگزاری انتخابات نیز اشاره کرد و از مدیران و کارشناسان این مجموعه تقدیر کرد.

۸۰۰ هزار خدمت واحدهای اجرایی ثبت احوال به کرمانی‌ها

محمد قاسمی، مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز گفت: مرکز رصد جمعیت، پنج شاخص اصلی جمعیتی شامل ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و مهاجرت را به منظور رصد مداوم تحولات جمعیتی در دستور کار دارد.

وی عنوان کرد: ۷۱ درصد پایگاه اطلاعات خانواده در استان تکمیل شده و در حال حاضر نیروی انتظامی، بانک مرکزی و چند دستگاه از خدمات این پایگاه استفاده می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه بالاترین نرخ استعلام برخط در بین دستگاه‌های اجرایی مربوط به اداره کل ثبت احوال است، افزود: ۱۰۴ واحد اجرایی ثبت احوال در سطح استان، ۸۰۰ هزار خدمت به هم‌استانی‌ها ارائه می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان از طرح تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز قدیمی سخن گفت و با بیان اینکه ۸۰۰ هزار جلد شناسنامه در استان کرمان باید تعویض شود، تصریح کرد: تمام شناسنامه‌های قدیمی باید تعویض و الکترونیکی شوند، لذا فراخوان عمومی طرح تجمیع شناسنامه‌های قدیمی به زودی داده می‌شود.

قاسمی پیشنهاد انتخاب چهار مشاور برای مرکز رصد جمعیت را مطرح کرد و گفت: برای تکمیل اطلاعات و ثبت وقایع باید حتما دِه‌گردشی را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت کشور ملزم به رصد مداوم تغییرات جمعیتی کشور و برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای در این خصوص است، لذا سازمان ثبت احوال با استفاده از ظرفیت‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور اقدام به تأسیس مرکز رصد جمعیت کشور کرده است.​

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط