برگزاری رویداد رسانه‌ای بانوان با عنوان طنین در آذربایجان شرقی

با حضور اصحاب رسانه، مادر شهید اوجاقی و بانوی پرستار دوران دفاع مقدس، پوستر رویداد رسانه‌ای بانوان با عنوان طنین در آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش متادخت، رئیس بسیج رسانه استان عصر سه شنبه در جلسه رونمایی از پوستر نخستین دوره رویداد رسانه‌ای طنین با بیان اینکه رویداد رسانه‌ای بانوان استان چندسالی است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رویداد سه دوره‌ است که به عنوان جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت در کشور سپری شده که معمولا در شهر گیلان برپا می‌شود و در راستای عفاف و حجاب است.

جواد بیرامزاده افزود: این جشنواره، امسال تصمیم‌گیری شده که در استان آذربایجان شرقی برگزار و در دیگر استان‌ها به عنوان قالب رویداد رسانه‌ای ترتیب داده شود تا به امید خدا آثار ارسال شده و نفرات برتر را شناسایی کنیم که استان آذربایجان شرقی هر ساله در این حوزه مقام کشوری را دارا می‌شود.

وی اعلام کرد: این رویداد ویژه بانوان است و آقایان در این جشنواره نمی‌توانند، شرکت کنند، همچنین این رویداد در قالب‌های گزارش، مصاحبه، عکس، فیلم و پادکست خواهد بود.

وی با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: اولین محور این رویداد روایت زندگی بانوان موفق ایران و همچنین استان آذربایجان شرقی، دومین محور این جشنواره واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی، سومین محور این رویداد روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی، چهارمین محور این جشنواره نقش زن در تحکیم بنیاد خانواده (چالش جمعیتی سبک زندگی ایرانی_اسلامی)، پنجمین و آخرین محور این رویداد حیا و پوشش زن در سلامت جامعه است.

رئیس بسیج رسانه با اعلام اینکه ارسال آثار تا ۲۰ شهریورماه است، گفت: انتظار داریم این رویداد رسانه‌ای که یک رویداد به روز است و برای اولین‌بار در استان ما برگزار می‌شود، آثار زیادی فرستاده شود و دقت مضاعفی از لحاظ کیفیت به خصوص در گزارش‌های میدانی انجام یابد.

وی تاکید کرد: به قدرت و توان بانوان رسانه استان واقف هستیم و می‌دانیم که بانوان رسانه‌ای تا به امروز پای کار هستند.

وی در خاتمه سخنان خود افزود: در برگزاری این رویداد با کمک و همکاری بسیج جامع زنان سپاه عاشورا و بسیج رسانه این رویداد برگزار شده است.

پیشرفت‌ هر جامعه‌ای مربوط به تربیت مادران و زحمات زنان جامعه است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا با اشاره به اینکه پیشرفت‌ هر جامعه‌ای مربوط به تربیت مادران و زحمات زنان جامعه است، گفت: زنان ایرانی در طول تاریخ ثابت کردند که پیشرو و همراه مردان در پیشرفت جامعه هستند.

طهمورث در جلسه رونمایی از پوستر نخستین دوره رویداد رسانه‌ای طنین اظهار کرد: امروز برای رونمایی از پوستر جشنواره حریم رسالت و آغاز کاری بزرگ در استان گرد هم جمع شده‌ایم و می‌خواهیم نقش زنان و فعالیت‌های آنان را بازنمایی کنیم.

وی ادامه داد: قرار است نقش زنان در اجتماع به خصوص پیشرفت‌های جامعه را مطرح کنیم اما آنچه که مسلم است و بارها بارها در محفل‌ها شنیده‌ایم که زنان نیمی از جامعه بشری هستند و بایستی به عنوان نیمی از جامعه، ایفای نقش کنند اما خداوند رب العالمین در وجود این نیمی از جامعه، صفت رب بودن خود را به بقیه نهاده است و این یعنی پرورش‌دهنده کل جامعه بشری، زنان هستند.

وی مطرح کرد: زن، یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی را به جامعه تحویل دهد که از برکاتش نه تنها یک جامعه بلکه جامعه‌ها و ارزش‌های والای انسانی کشیده شوند و البته می‌تواند بلعکس هم باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: زنان در هر جامعه سالم بشری قادرند و باید فرصتی پیدا کنند که در حد سهم خود تلاش برای پیشرفت‌های علمی، اجتماعی، سازندگی و اداره این جهان به عهده بگیرند که از این جهت فرقی میان زن و مرد نیست، هدف از آفرینش هر انسانی چه زن و چه مرد رسیدن به کمال بشری و بهره‌بردن از بیش‌ترین فضائلی است که یک انسان می‌تواند به آن آراسته شود.

وی تشریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در قله بشریت قرار دارد، کسی از او بالاتر نیست و آن بزرگوار به عنوان یک بانوی مسلمان این فرصت و قدرت را پیدا کرد که خود را به اوج برساند و شاید از این جهت است که خداوند متعال در قرآن کریم وقتی در مورد نمونه انسان‌های خوب و نمونه انسان‌های بد مثال می‌زند، مثال هر دو را از زن انتخاب می‌کند یک مورد زن فرعون و در مورد دیگر همسر نوح را مثال می‌زند و این نشان‌دهنده اهمیت زن در جامعه و سرنوشت بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه انقلاب دیدیم که زنان، سربازان خط مقدم انقلاب بودند و این مبالغه نیست که اگر زن‌ها با انقلاب سازگار نبودند، آن را نمی‌پذیرفتند و باور نداشتند مطمئنا انقلاب واقع نمیشد.

طهمورث افزود: زنان به عنوان نیمی از گروه انقلابیون مستقیما در میدان بودند و به طور غیرمستقیم روی فرزندان، شوهران، برادران و محیط خانه اثر میگذاشتند.

وی همچنین یادآوری کرد: این حضور آن‌ها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را به معنای واقعی کلمه پیش برد و در دوران طلایی دفاع مقدس، دوران سازندگی، پیشرفت و آبادانی نیز همین نقش را زنان ایران ایفا نمودند.

وی ابراز کرد: امیدوارم زنان و دختران ایران بتوانند عالی‌ترین قله‌های استعداد بشری چه از لحاظ علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی برسند و در رسیدن به قله‌های تمدن اسلامی نیز بدرخشند.

همچنین در این مراسم رونمایی، پرستار دوران دفاع مقدس و فعال فرهنگی، از سوی دیگر مادر شهید حسین اوجاقی (شهید مدافع امنیت تبریزی) نیز از عدم توجه و پرداخت به زنان فعال و موفق در جامعه، غفلت کردن از تجربیات و خاطره‌نگاری‌های آن‌ها انتقاد کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط