پرداخت تسهیلات کم‌بهره مهمترین نیاز صندوق‌های خرد زنان روستایی چهارمحال و بختیاری است

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت صندوق‌های خرد زنان روستایی گفت: پرداخت نشدن تسهیلات کم‌بهره و با بازپرداخت طولانی از مهمترین مشکلات این صندوق‌ها در استان است.

به گزارش متادخت، امین فتح‌اللهی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کاشت زعفران یکی از فعالیت‌های مهم در روستاها است که با توجه به قیمت بالای پیاز زعفران اگر صندوق اعتبار خرد زنان روستایی توان خریداری آن را داشته باشد درآمد خوبی نصیب کشاورزان می‌شود.

وی آشنا نبودن اعضای صندوق با انجام کار گروهی را از دیگر مشکلات صندوق‌های خرد و اعتباری زنان روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر در خصوص شیوه کار گروهی از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ارتباط ضعیف صندوق‌های خرد و اعتباری زنان روستایی با دیگر واحدهای سازمانی و دستگاه‌های اجرایی را از دیگر مشکلات این صندوق‌ها عنوان کرد.

وی توانمندسازی جوامع محلی از طریق ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت جمعی زنان در قالب کارگروه اعتبار و پس‌انداز، ارتقای هدف‌ها و مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی، افزایش درآمدهای خانوارهای کم درآمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای انجام فعالیت‌های درآمدزای محلی در هر روستا و هر بخش را از هدف‌های تاسیس صندوق‌های اعتباری خرد و اعتباری زنان روستایی عنوان کرد.

فتح‌اللهی گفت: گسترش مشاغل خانگی، افزایش ضریب امنیت غذایی خانوار روستایی و افزایش سطح تعامل زنان روستایی، عشایری و گسترش سرمایه اجتماعی از دیگر اهداف تشکیل صندوق خرد زنان روستایی و عشایری است.

وی ادامه داد: صندوق‌های خرد و اعتباری زنان روستایی از درآمدهای خرد زنان شکل می‌گیرد و دارای یک سری مقررات مالی است که بسته به موقعیت روستا و توانمندی افراد متفاوت است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۲ هزار نفر از زنان روستایی در قالب ۵۶ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی این استان فعالیت می‌کنند.

فتح‌اللهی یادآور شد: این صندوق‌ها در رشته‌های ترمه‌دوزی، صنایع دستی، قالی‌بافی، گیاهان دارویی، فرآوری میوه‌های کشاورزی، میوه‌های خشک، سبزی و زعفران و پرورش مرغ بومی در استان فعالیت می‌کنند.

وی ارائه خدمات آموزشی و ترویجی شامل مهارت‌های کارآفرینی، بازاریابی محصولات کشاورزی، حساب‌داری و فعالیت‌های مرتبط با رسته فعالیت صندوق، فراهم کردن شرایط حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و ایجاد ارتباط بین متقاضیان و تولیدکنندگان، ارائه خدمات بازاریابی محصولات تولید شده و معرفی این صندوق‌ها به موسسه‌های مالی و اعتباری را از جمله خدمات ارائه شده به صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی عنوان کرد.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲ صندوق که در خصوص پرورش مرغ بومی و فرآوری محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند پرداخت شده است.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط