بیکاری زنان در یزد ۶ درصد کاهش پیدا کرد

بر اساس آخرین آمارها، استان یزد با نرخ بیکاری ۳.۷ درصدی در میان مردان، پس از استان سمنان، در رتبه دوم کشور قرار دارد و نرخ بیکاری زنان در این استان هم با کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته به ۱۴.۴ درصد رسیده است.

به گزارش متادخت، جعفر رحمانی صبح امروز در چهارمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد از کاهش چشمگیر بیکاری زنان و تثبیت رتبه دوم استان در کمترین نرخ بیکاری مردان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان یزد در بهار سال جاری 6.1 درصد بوده است.

وی با اشاره به جایگاه برتر یزد در کاهش نرخ بیکاری مردان، عنوان کرد: یزد با نرخ 3.7 درصد بیکاری مردان، پس از سمنان که 3.6 درصد نرخ بیکاری دارد، در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد افزود: نرخ بیکاری زنان در این استان نیز برای اولین بار از سال 1398 تاکنون از میانگین کشوری کمتر شده و از 20.3 درصد در بهار سال گذشته به 14.4 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

رحمانی از نزدیک شدن به پایان تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای روستاهای استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با هدف تقویت اقتصاد روستایی، نگهداشت جمعیت و بازگرداندن مهاجرین روستایی در دست تدوین است و قرار است به‌زودی اجرایی شود.

به گفته وی، استان یزد که کمترین جمعیت روستایی کشور را دارد، نیازمند توجه ویژه به برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در این مناطق است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال در استان یزد اقدامات بسیار متعدد و گسترده‌ای انجام شده تاکید کرد: سند آمایش سرزمین هر شهرستان نیز به‌زودی در استان تصویب و اجرایی خواهد شد.​

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط