۱۰۳ زن سرپرست خانوار چهارمحال و بختیاری شاغل شدند

مدیرکل امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت زنان کارآفرین، برای ۱۰۳ نفر از زنان سرپرست خانوار استان شغل ایجاد شد.

به گزارش متادخت، زهرا حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرکرد اظهار کرد: دفتر امور زنان و خانواده چهارمحال و بختیاری طبق دستورالعمل از وزارت کشور که به کلیه دفاتر امور زنان و خانواده ارسال کردند 7 کارگروه را فعال کرد.

وی افزود: اولین کارگروه بر اساس حساسیت و منویات مقام معظم رهبری بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری بود و اقداماتی در سطح استان در بحث تبیین قانون، تشکیل جلسات در مرکز استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران انجام شد که در این زمینه پرداخت تسهیلات و اهدای زمین انجام و این استان جزو 10 استان برتر در کشور شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دومین کارگروه که فعال شد مربوط به بحث کسب و کار پایدار برای زنان سرپرست خانوار بود که با پیگیری از اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان حدود 50‌ میلیارد ریال اعتبار به ما داده شد که در زمینه اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار تسهیلات پرداخت شد، ضمن اینکه در این خصوص از ظرفیت زنان کارآفرین به صورت پشتیبان استفاده شد و برای 103 نفر از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد شد.

وی عنوان کرد: کارگروه سوم مربوط به بحث زیست عفیفانه بود که قراردادهایی با سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث زندگی ایرانی اسلامی و عفاف و حجاب صورت گرفت و در موضوعات مختلف در شهرستان‌ها با تشکیل کارگاه‌های آموزشی، توانمندسازی، آگاه‌سازی کار انجام شد که بحث‌های تحکیم بنیاد خانواده، حقوق و مسئولیت‌های بانوان و نشاط اجتماعی در این کارگروه‌ها فعال شد.

حبیبی بیان کرد: در این راستا صرفا به اقدامات دستگاه‌ها بسنده نشد و از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی با قراردادهایی که انجام شد، در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و به طور کلی موضوعات زنان توانستیم کارهایی انجام دهیم.

وی گفت: در بحث بانوان موفق، امسال کنگره زنان تأثیرگذار برگزار شد که در این خصوص معاونت زنان ریاست جمهوری سامانه‌ای تعریف کرد که حدود 500 نفر از بانوان استان در سامانه ثبت نام کردند و رزومه خود در زمینه‌های مختلف را در 8کارگروه مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، پژوهشی و… بارگذاری کردند که از استان چهارمحال و بختیاری 24 نفر انتخاب شدند و 8 نفر برگزیده بودند که در کنگره از آن‌ها تجلیل شد. داوری این کنگره براساس رزومه این افراد و به صورت ملی و توسط معاونت زنان بود.​

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط