حمایت درمانی و تغذیه‌ای سازمان بهزیستی از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو

مهری سادات موسوی با تأكید بر حمایت از خانواده‌های دارای چندقلو از جنبه‌های مختلف به‌ویژه بهداشت و درمان گفت: اگر خانواده‌ها متوجه شوند كه دارای فرزند چندقلو هستند در دوران بارداری از سوی سازمان بهزیستی حمایت درمانی و حتی تغذیه‌ای می‌شوند.

به گزارش متادخت، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص حمایت از والدین و خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو با مهری سادات موسوی معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور به‌صورت تلفنی گفتگو كرد.

مهری سادات موسوی از حمایت‌های سازمان بهزیستی از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو گفت و عنوان كرد: سازمان از گذشته تكلیفی در این مورد نداشته است؛ اما در بخش امور خانواده و بانوان، از چند سال پیش تاكنون خدماتی به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو ارائه داده می‌شود.

وی از ضوابط ارائه خدمات به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو گفت و بیان كرد: خانواده‌هایی كه فرزندان دوقلوی دهك‌های درآمدی یك تا پنج هستند یا فرزندان سه‌قلو یا بیشتر همه دهك‌ها تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند. در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۳۵ نفر زیر مجموعه سازمان بهزیستی، خدمات در این زمینه را دریافت می‌كنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از افزایش خانواده‌هایی كه دارای فرزندان دوقلو و بیشتر هستند گفت و اظهار كرد: همیشه خوشحال می‌شویم كه خانواده‌ها دارای فرزندان دوقلو و چندقلو می‌شوند؛ زیرا موجب جهش در موضوع جوانی جمعیت می‌شود. البته سازمان بهزیستی آمار دقیقی درباره تعداد فرزندان دوقلو یا بیشتر ندارد و این آمار در اختیار وزارت بهداشت است.

وی به تعداد خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو كه با سازمان بهزیستی در ارتباط هستند اشاره و تصریح كرد: در چند سال گذشته و به طور مشخص در سال قبل و امسال، تعداد خانواده‌های دارای فرزند دوقلو و بیشتری كه با سازمان بهزیستی ارتباط دارند رشد چشمگیری داشته است كه نشان از افزایش این خانواده‌ها می‌دهد.

سادات موسوی با تأكید بر حمایت از خانواده‌های دارای چندقلو از جنبه‌های مختلف به‌ویژه بهداشت و درمان گفت: اگر خانواده‌ها متوجه شوند كه دارای فرزند چندقلو هستند در دوران بارداری از سوی سازمان بهزیستی حمایت درمانی و حتی تغذیه‌ای می‌شوند تا مادران باردار نگرانی كمتری در این مدت داشته باشند. بعد از تولد هم در زمینه تأمین شیرخشك هم از سوی سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: البته ترجیح این است كه برای فرزندان دوقلو و سه‌قلو، مادر هیچ‌وقت از شیرخشك استفاده نكند؛ اما به‌هرحال تا یك سال با هماهنگی مراكز درمانی و بهداشتی، شیرخشك به مادران داده می‌شود.

منبع: رادیو گفت و گو

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط