بارداری سبب کاهش ۱۰ مورد از سرطان های زنان می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تحقیقات بسیاری در زمینه نقش بارداری بر سلامت مادران باردار انجام شده که کاهش ۱۰ مورد از انواع سرطان هایی که زنان به آنها مبتلا می شوند از نتایج این تحقیقات است.

به گزارش متادخت، دکتر علی علمداران روز سه شنبه در سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است افزود: کاهش یائسگی زنان، تاثیر بر ژن های معیوب و درمان آن در زنان باردار از دیگر نتایج تحقیقات نقش بارداری بر سلامت مادران باردار به شمار می رود.

وی از معلمی و مادری به عنوان ۲ کیمیاگری که سبب تحول انسان می شود نام برد و ادامه داد: یکی از مشکلاتی در ۳۰ سال اخیر آسیب بسیاری به جامعه زده این است که نقش مادری با شعار کنترل جمعیت کمرنگ شده که نتیجه این موضوع ایجاد بسیاری از معضلات روز جامعه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص نقش موثری شیر مادر در سلامت نوزاد گفت: شیر مادر باعث سلامتی نوزاد شیرخوار می شود و تغذیه با شیر مادر در سلامت نوزاد تا ۵۰ سالگی اش اثر دارد.

 

بارداری سبب کاهش ۱۰ مورد از سرطان های زنان می شود

دریافت ۳۰۰ عنوان پژوهشی در کنگره

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری نیز در این همایش گفت: ۳۰۰ عنوان پژوهشی در حوزه سلامت بانوان، بارداری و مامایی به دبیرخانه این کنگره رسید که این آثار به ۲ دسته سخنرانی و پوستر تقسیم شده است.

ناهید جهانی افزود: اولویت ما در انتخاب این آثار پژوهشی، عناوین خدمت محور بوده است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در ترویج زایمان طبیعی و نقش موثر ماماها در این زمینه ادامه داد: امیدواریم افزایش زایمان طبیعی و افزایش رضایتمندی مادران از خدمات مامایی و ارتقای جایگاه مامایی از دستاوردهای این کنگره باشد.

به گزارش ایرنا، سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری با محوریت “کرامت مادری” و با شعار “کرامت ماما، کرامت مادر” به مدت سه روز از بیست و هفتم تا بیست و نهم شهریور ماه با حضور ۱۱ سخنران بین المللی و به صورت برخط، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط