افزایش 10 درصدی موفقیت علوم پزشکی همدان در درمان ناباروری

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان موفقیت در درمان ناباروری از ۱۵ درصد به ۲۵.۷ درصد در این استان افزایش داشته است.

به گزارش متادخت، محمدمهدی مجذوبی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: نیمه آبان ۱۴۰۰ کار را با تدوین برنامه راهبردی دانشگاه و ارسال آن به هیات امنا آغاز و بر این اساس برنامه عملیاتی سالانه با اهداف مشخص تدوین شد.

وی اولین چالش را تداوم بیماری کرونا در همان سال دانست و افزود: با تلاش مجموعه علوم پزشکی و مدیران استانی این بیماری کنترل شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: کمبود و کیفیت آب، آرسنیک، طعم و بوی آب دیگر چالش ها بود که برای هر سه مساله دانشگاه علوم پزشکی تلاش کرد.

مجذوبی ادامه داد: ۸۶ هزار نفر ساعت برای کنترل کیفیت آب کار و در موضوع آرسنیک هم کمک شد میزان آن به حد مجاز برسد همچنین درباره طعم و بو، حوزه تحقیقات دانشگاه عامل را شناسایی و برای چگونگی رفع آن تدبیر شد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش ۱۵ رشته مقطع تحصیلی اضافه شد و جذب دستیار چشم پزشک هم در دستور کار و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: انجام آموزش های مولکولی و هپاتیت ویروس ( C و B) در آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان برای اولین بار صورت گرفت

مجذوبی اظهار کرد: ۱۵ رشته مقطع جدید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا راه اندازی شده است همچنین در بخش خدمات درمانی طب ایرانی به صورت آکادمیک، علمی و مورد تایید وزارت بهداشت توجه ویژه ای به طب سنتی و مکمل، توسعه داروهای گیاهی و ساماندهی مراکز ارائه دهنده خدمات طب ایرانی صورت گرفت.

وی افزود: برای جبران کمبود بهورز، مجوز جذب ۲۰۲ بهورز دریافت شد که این افراد در حال تحصیل هستند به مرور وارد محل کار می شوند.

 

میزان موفقیت علوم پزشکی همدان در درمان ناباروری ۱۰ درصد افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: پویش غربالگری فشار خون و دیابت در این استان اجرایی و ۹۰۰ هزار نفر در این پویش شرکت کردند.

مجذوبی اظهارکرد: در حوزه درمان، راه اندازی بیمارستان دندان پزشکی پور سینا در بهار، بیمارستان فاطمیه با ۸۰ تخت برای درمان ناباوری سطح سه، آن آی سی یو، بهره برداری بیمارستان اکباتان، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال و در مجموع افزایش ۴۱۲ تخت بیمارستانی به تخت های موجود از جمله اقدامات است.

وی، توسعه و تجهیز سه مرکز اورژانس در ۲ بیمارستان ملایر و یک بیمارستان نهاوند، خرید و نصب پنج دستگاه سی تی اسکن ، راه اندازی ۱۰ کلینیک پرستاری در بیمارستان های تابعه، خرید دستگاه پت اسکن با پیش پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال و بهره برداری نیمه دوم امسال از دیگر فعالیت های صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، راه اندازی اورژانس بانوان با استقبال مواجه شد در این راستا اورژانس بانوان در آینده افزایش می یابد.

مجذوبی با تاکید بر اینکه برای جبران کمبود نیروهای اورژانس مجوز جذب ۱۰۰ نیرو تا پایان سال دریافت شده است اظهار کرد: ترافیک شهری مانع از رسیدن به موقع تیم های اورژانس به محل حادثه و بر بالین مصدوم می شد که سه دستگاه موتور لانس خریداری و به زودی ۲ دستگاه دیگر خریداری می شود.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان ها دارای پد فرود بالگرد هستند گفت: همدان دارای اورژانس هوایی است و هر پرواز یک میلیارد ریال هزینه دارد که همه این هزینه ها توسط دولت پرداخت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دانشگاه پارک علم و فناوری در این استان فعال شده و هم اینک ۸۰ محصول تولید می کند که کشور تاجیکستان درخواست ۲ محصول را داشته است.

مجذوبی ادامه داد: چهار دانشگاه علوم پزشکی در کشور از جمله همدان مجوز پژوهشگاه را دریافت کردند که به این ترتیب زیست بوم دانشگاه کامل شد و بعد از این باید بر روی کیفیت کار شود.

وی گفت: در حوزه فرهنگی دانشجویی، افتتاح خوابگاه شهید همدانی، ریحانه با ۶۰۰ تخت و مطهری با ۲۰ تخت در سه سال گذشته صورت گرفت و در مجموع شمار تخت خوابگاه های دانشجویی به هزار مورد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: همدان از نظر خوابگاه متاهلی رتبه دوم کشور را دارد که با بهره برداری از خوابگاه ۲۰ واحدی متاهلی در دهه فجر امسال به طور حتم در جایگاه نخست کشور می ایستد.

مجذوبی گفت: ۶ طرح علوم پزشکی افتتاح و ۲۱ طرح کلنگ زنی شد که ساختمان ستادی و فرماندهی اورژانس پیش بیمارستانی اوایل سال آینده افتتاح می شود.

وی بیان کرد: هشت هزار متر فضای آموزشی جدید به دانشگاه علوم پزشکی افزوده می شود تا از کمبود فضای آموزشی خارج شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ساخت همراه سرا با کلنگ زنی همره سرا در ۲ بیمارستان بعثت شهر همدان و امام حسین(ع) ملایر آغاز شد.

مجذوبی اضافه کرد: برای ساخت مرکز جامع سرطان با خانواده فرشچیان به نتیجه نرسیدیم بنابراین بزرگترین مناقصه علوم پزشکی همدان با سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال برگزار شد که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر تزریق شده است که با تامین اعتبار مورد نیاز دهه فجر سال آینده مرکز جامع سرطان افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: هم اینک مرکز پرتو درمانی (رادیو تراپی) نزدیک به رایگان به بیماران سرطانی خدمات ارائه می دهد و با نصب دستگاه تب اسکن در این مرکز ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی افزایش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به زودی عملیات ساخت بیمارستان مهر ملایر با ۴۰۰ تختخواب آغاز می شود گفت: برای تامین زمین مورد نیاز ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شهر همدان، شهرداری همکاری لازم را نکرد.

مجذوبی افزود: ۱۳ طرح حوزه بهداشت و درمان با ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۶ هزار متر مربع زیر بنا مهر ماه امسال بهره برداری می شود.

وی درباره بدهی بیمه ها به علوم پزشکی بیان کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بیمه ها به علوم پزشکی بدهکار هستند در حالیکه با پرداخت به موقع این رقم می توانستیم کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط