افشاگری درباره عدم پرداخت پول مادران باردار کارمند

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر عدم پرداخت به موقع حقوق مادران باردار توسط وزارت رفاه، چالشی را ایجاد کرده، و بعضا حقوق ۶ ماهه مادران باردار کارمند پرداخت و مابقی نیز با تاخیر پرداخت می‌شود!

به گزارش متادخت، صابر جباری؛ رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به برآوردها، حدود 35 تا 40 درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده که در مقایسه با سایر قوانینی که در کشور تصویب و به اجرا رسیده، میزان خوبی است؛ البته تا میزان ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: حدود 43 قانون جوانی جمعیت مرتبط با وزارت بهداشت است و این وزارتخانه جزو پر تکلیف‌ترین دستگاه محسوب می‎‌شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره در خصوص جلسات ستاد ملی جمعیت نیز، اظهار کرد: 6 جلسه ستاد ملی جمعیت در زمان رئیس جمهور فقید شهید رئیسی برگزار شد اما این جلسات همچنان در دولت جدید تشکیل نشده است.​

افشاگری درباره عدم پرداخت پول مادران باردار کارمند

جباری با انتقاد از عدم پرداخت حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان به صورت کامل به مدت 9 ماه، گفت: در حال حاضر عدم پرداخت به موقع حقوق مادران باردار توسط وزارت رفاه، چالشی را ایجاد کرده است، متاسفانه منابع مالی این وزارتخانه توسط دولت در زمان مناسب تامین نمی‌شود و بعضا حقوق 6 ماهه مادران باردار کارمند پرداخت و مابقی نیز با تاخیر پرداخت می‌شود. انتظار می‌رود که مسئولین این وزارتخانه برای رفع این مشکل پاسخگو و به ارائه راهکاری بپردازند.

مهدهای کودک به ادارات بازمی‌گردند

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، یکی از چالش‌های مادران باردار و شاغل در دستگاه‌های دولتی را موضوع تامین مهدکودک برای کودکان، عنوان کرد و گفت: در دوران تنظیم خانواده، با توجه به سیاستی که در پیش گرفته بودیم اقدام به بستن مهدهای کودک کردیم اما اکنون با توجه به منابع محدود، 100 مهدکودک برای پزشکان، ماما و پرستاران و … راه‌اندازی شده است که حداقل به 600 تا 700 مهدکودک نیاز داریم.

کدام دستگاه‌های دولتی مهدکودک راه‌اندازی نکردند؟

زهره سادات لاجوردی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این باره بیان کرد: متاسفانه وزارت دادگستری عدم نیاز به ایجاد راه‌اندازی مهدکودک برای کارکان خود را اعلام کرده است و تاکنون وزارت کشور و سازمان بهزیستی نیز گزارشی ارائه نداده‌اند. علاوه بر این، وزارت نفت و معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان ثبت احوال نیز مستنداتی ارائه نکرده‌ و وزارت بهداشت نیز تعداد کل را مشخص نکرده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها همچون وزارت‌خانه‌های ارتباطات، آموزش و پرورش، اقتصاد، نفت، نیرو و ورزش و جوانان همکاری و عملکرد مثبتی با مجلس داشتند.​

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط