فرهنگ‌سازی ویژه‌ برای افزایش جمعیت

استاندار خراسان شمالی، گفت: متاسفانه بار روانی دشمن در خصوص جمعیت کمتر زندگی بهتر بیشتر از بسته‌های تشویقی تاثیر گذاشته، لذا در این زمینه باید فرهنگ‌سازی ویژه‌ای برای افزایش جمعیت در بین خانواده‌های استان صورت بگیرد.

به گزارش متادخت، محمدرضا حسین‌نژاد امروز در جلسه جوانی جمعیت خراسان شمالی، اظهار داشت: بسته‌های تشویقی که از سوی دولت برای افزایش جمعیت و جوانی جمعیت در نظر گرفته شده باید هم جامع باشد و هم عدالت را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در خصوص پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری، افزود: علی‌رغم پرداخت وام به زوج‌های جوان و همچنین پرداخت وام فرزندآوری، اما متاسفانه در حال حاضر همان میزان که تسهیلات پرداخت شده به همان رقم افراد در صف انتظار دریافت وام فرزندآوری و ازدواج هستند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در جلسه آتی جوانی جمعیت حتماً باید گزارش حساب صنایع استان در جلسه مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: معاونت اقتصادی استاندار این وظیفه را دارد که در جلسه آینده حساب صنایع خراسان شمالی را بررسی تا از منافع آن بتوانیم در جهت پرداخت تسهیلات به مردم استان استفاده کنیم.

حسین‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه 750 هکتار از مین‌های خراسان شمالی با همت و مدیریت مدیر کل بنیاد مسکن استان به روستاها الحاق شد، افزود: در حال حاضر روند افزایش جمعیت در کشور و به تبع آن در خراسان شمالی نگران کننده است.

وی در ادامه با ارائه توضیحات تکمیلی خاطرنشان کرد: علی رغم در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای جوانی جمعیت و فرزندآوری اما تحرک خاصی در استان و در کشور برای افزایش جمعیت دیده نشده است به طور مثال در همین استان خراسان شمالی بسیاری از مدیران جوان دارای یک فرزند هستند که این باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار خراسان شمالی در پایان با اشاره به وظایف ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات در راستای فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت در جامعه اضافه کرد: متاسفانه بار روانی دشمن در خصوص جمعیت کمتر زندگی بهتر بیشتر از بسته‌های تشویقی تاثیر گذاشته لذا در این زمینه باید فرهنگ‌سازی ویژه‌ای برای افزایش جمعیت در بین خانواده‌های استان صورت بگیرد.​

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط