اختصاص ۱۹۵ هکتار از اراضی ملی شیروان به طرح جوانی جمعیت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان گفت: ۱۹۵ هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح جوانی جمعیت در روستاهای این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش متادخت، مصطفی سیامکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاراظهارکرد: اراضی واگذار شده برای سه هزار نفر متقاضی این طرح در ۱۳ روستای بخش مرکزی شهرستان است.

وی افزود: به هر متقاضی واجد شرایط مسکن در سطح روستاها ۲۰۰ مترمربع زمین واگذار خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان اضافه کرد: سال گذشته ۵۰ هکتار اراضی ملی و دولتی جهت ساخت و تامین مسکن به ۱۳ روستای بخش قوشخانه و سرحد این شهرستان واگذار شد.

وی ادامه داد: تامین زمین برای فاقدان مسکن و اجرای طرح جوانی جمعیت اقدام خوبی است که در سال های اخیر در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی برای آن انجام شده است.

سیامکی تاکید کرد: تمام تلاش خود را معطوف به حل مشکل مسکن مردم و اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت خواهیم کرد تا مسائل مردم در این زمینه مرتفع شود.

بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت در بخش اول خانواده‌های دارای سه فرزند که تولد فرزند سومشان از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد است و بخش دیگر خانواده‌های دارای چهار فرزند، که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند و فرزند چهارم از تاریخ یک فروردین ۱۳۸۳ به بعد متولد شده باشد.

۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط