ارائه آموزش‌های لازم به ۱۳۰۰ نفر از زنان عشایر ایلامی

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: ۱۳۰۰ نفر از زنان عشایر و روستایی آموزش‌های لازم در زمینه طرح «از پشم تا فرش» فرا گرفته‌اند.

به گزارش متادخت، از ایلام، محمدجواد خانزادی امروز _شنبه بیست و هشتم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح «از پشم تا فرش» از خروج میانگین ۱۶۰۰ تن پشم خام توسط واسطه‌ها از استان به دیگر نقاط کشور جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد عشایر به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید سازمان امور عشایر ایران قرار دارد، افزود: طرح «از پشم تا فرش» یکی از مهم‌ترین دستورات کاربردی برای حمایت از قشر مولد عشایر و توانمندسازی زنان است که در استان ایلام با استقبال بانوان مواجه شده است.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام تصریح کرد: در طرح «از پشم تا فرش» تمام فرایندهای پرداخت پشم از جمله شست‌وشو، تاپس، حلاجی، نخ ریسی، رنگرزی و بافت در داخل استان انجام و در نخ‌ریسی از دوک‌های سنتی و صنعتی استفاده شده است، علاوه بر فرش و گلیم محصولات دیگری که دارای بازار فروش است نیز تولید می‌شود.

خانزادی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این طرح افزایش درآمد عشایر است تا جامعه تنها متکی به درآمد حاصل از دامداری نباشد و مشاغل جانبی دیگری را برای افزایش درآمد و معیشت داشته باشد، همچنین اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان عشایری و روستایی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: در طرح «از پشم تا فرش» در گام نخست ۱۳۰۰ نفر از زنان عشایر و روستایی آموزش‌های لازم در این طرح را فرا گرفتند و تا افق ۱۴۰۴ تعداد ۲۰۰۰ نفر از زنان در این طرح مشغول فعالیت خواهند بود و به تدریج به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.​

منبع: ایمنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط