یک پنجم زنان بوشهری نابارور هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این استان از هر ۱۰۰ خانم متاهل ۱۵ نفر به ناباروری اولیه و ۹ خانم مبتلا به ناباروری ثانویه است که معادل ۲۵درصد خانم های متاهل است.

به گزارش متادخت، قاسم برجویی فرد روز یکشنبه درگفت وگویی اظهار کرد: مداخله برای شناسایی و درمان موثر زوجین نابارور نیازمند همکاری کلیه سازمان ها و ارگان‌های ذیربط است.

وی افزود: طبق آخرین آمار رسمی شیوع عمری ناباروری در زوج های ایرانی ۲۰درصد در کشور است طوریکه بیش از سه میلیون زوج در طول عمر خود هر نوعی از ناباروری اولیه و ثانویه را تجربه می کنند.

برجویی فرد ادامه داد: این درحالی است که شیوع ناباروری زوجین در جهان ۱۰تا ۱۵ درصد برآورد می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر یادآور شد: با عنایت به ابلاغ سیاست های جمعیتی مبنی بر ارتقای پویایی ، بالندگی و جوانی جمعیت ، با افزایش نرخ باروری و باتوجه به مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر حمایت همه جانبه از زوجین نابارور ، تفاهم نامه همکاری بین این معاونت و موسسه خدمات درمانی بسیجیان متولی طرح ملی رویش امید منعقد شده است.

یک پنجم زنان بوشهری نابارور هستند

وی تصریح کرد: براساس مفاد این تفاهم نامه ، شناسایی دقیق زوجین نابارور در جمیعت تحت پوشش بهورزان و مراقبین سلامت در استان بوشهر انجام می شود و با تکمیل مدارک مورد نیاز به مرکز رویش امید وابسته به موسسه خدمات درمانی بسیجیان این استان ارجاع می شود.

برجویی فرد گفت: در مرحله بعد بیمه رایگان تکمیلی زوجین نابارور توسط مرکز رویش امید انجام می شد و زوجین می توانند در مراکز درمان ناباروری ، روند معالجات خود را تکمیل نموده و از تسهیلات بیمه تکمیلی بهره مند می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: متقاضیان همچنین می توانند بطور مستقیم از طریق درگاه طرح ملی رویش امید https://www.darmanbasij.ir/subject/۱۰۲ ضمن تکمیل اطلاعات هویتی و مدارک مورد نیاز جهت برخورداری از بیمه تکمیلی رایگان ثبت نام کنند.

وی اظهار امیدواری کرد ؛این اقدام گامی موثر در رفع آلام زوجین دارای مشکلات ناباروری و پایانی بر انتظار فرزندآوری آنان باشد و بتوانیم با افزایش نرخ باروری کلی در استان و کشور شاهد پویایی و جوانی جمعیت کشور باشیم.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط