پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی تحت پوشش بهزیستی

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور درخصوص پوشش بیمه اجتماعی و بیمه درمان مددجویان تحت پوشش توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش متادخت، آرزو ذکایی‌فر در گفت‌وگویی،‌ یکی از گونه‌ها و اشکال رفاه اجتماعی را موضوع بیمه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: همانطور که در مطالعه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آمده است، تأمین اجتماعی یکی از ارکان اصلی رفاه اجتماعی است و در معنای جهانی، عمدتاً شامل «حمایت‌هایی است که جامعه در قبال پریشانی‌های اجتماعی و اقتصادی پدید آمده به واسطه قطع یا کاهش شدید درآمد افراد، ناشی از بیماری، بارداری، حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، سالمندی، بیکاری، از کار افتادگی، فوت و همچنین رویدادهای ناشی از افزایش هزینه‌های درمان و نگهداری خانواده به اعضای تحت پوشش خود ارائه می‌دهد»؛ این حمایت‌ها با همکاری و مشارکت مردم و دولت‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، یکی از فعالیت‌های این معاونت، ارائه خدمات بیمه‌ای تحت عنوان «بیمه اجتماعی بانوان سرپرست خانوار» در دو بخش شهری و روستایی است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۴۲ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار دارای بیمه شهری و ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش سازمان دارای بیمه روستایی و عشایر هستند.

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه «بیمه و درمان»، یکی دیگر از موضوعاتی است که جزء نیازهای اولویت‌دار افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، اظهار کرد: سلامتی، یکی از موضوعات اصلی و اساسی هر جامعه‌ای است، چراکه بیماری و مشکلات جسمانی در کیفیت زندگی افراد تاثیر به سزایی خواهد داشت، بنابراین یکی از خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف و افراد تحت پوشش اعم از افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار و … موضوع بیمه پایه درمان و کمک هزینه‌های درمانی است.

بنابر اظهارات ذکایی‌فر، در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر دارای بیمه پایه سلامت و مابقی افراد دارای بیمه تامین اجتماعی و سایر صندق‌های بیمه‌ای درمان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۸۰ هزار نفر از گروه‌های تحت پوشش، از کمک‌هزینه درمان و حدود ۴۰۰ نفر از کودکان گروه سنی زیر ۱۸ سال تحت پوشش به نوعی از خدمات درمانی شامل عمل‌های جراحی، ترمیمی و … از طریق کمک‌هزینه درمانی بهره‌مند شدند.

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد که با بازآرایی ، بازنگری، به‌روزرسانی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و قوانین مورد نیاز بویژه در موضوع بیمه تکمیلی مددجویان و همچنین مشارکت آحاد مردم به ویژه خیرین و داوطلبان، بیش از گذشته شاهد ارتقاء و افزایش ضریب نفوذ خدمات موثر در کمک به افزایش کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی جامعه و افراد تحت پوشش سازمان باشیم.     ​

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط