بانوان، سرپرست ۵۱ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در سراسر کشور ۵۱ درصد خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بنابراین رویکرد ما اشتغال خانگی است.

به گزارش متادخت، سیدمرتضی بختیاری امروز پنجم بهمن ماه در سفر به شرق استان کرمان و دیدار با کارکنان کمیته امداد بم هدف از این سفر را بازدید از مراکز حرفه آموزی و فعالیت‌های اشتغال آفرینی، اظهار کرد: کمیته استان کرمان در ایجاد اشتغال دارای رتبه در کشور است و سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای کمیته امداد استان در نظر گرفته شده بود که این نهاد بیش از ۱۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در کرمان با ۵۴۰ میلیارد تومان وام  قرض الحسنه ایجاد کرده است.

وی افزود: در سال جاری با توجه به زمینه های خوبی که در سطح استان کرمان برای اشتغال به وجود آمده  ۲۴ هزار فرصت شغلی با ۱۲۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده که خوشبختانه تا پایان دی ماه ۱۸ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی با ۸۷۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ایجاد شده است .

بختیاری با بیان اینکه یکی از ویژگی های که در استان کرمان و به خصوص شهرستان بم وجود دارد بحث مهارت آموزی و بافندگی است، تصریح کرد: فرش کمیته امداد با مهارت های لازم بافته می شود و ثبت جهانی شده و به دلیل اینکه فرش کرمان در دنیا معروف است و می تواند کمکی برای فروش در بازارهای جهانی باشد.

رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد: از ویژگی های اشتغال ما راهبرد شغلی است که در دوره های لازم  فعالیت های آموزشی را به  مددجویان انتقال داده و گواهی مهارت به مددجو اعطا می شود.

وی طرح راهبران شغلی را الگوی کارآفرین محور برشمرد که طی آن تعدادی از افراد بیکار به کارآفرینان معرفی می‌شوند تا برای آن‌ها شغل ایجاد شود، افزود: در این طرح، راهبران شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال از جمله شناسایی و استعدادسنجی، مشاوره، انتخاب طرح، پیگیری وصول و پرداخت تسهیلات، اجرای طرح و در نهایت بازاریابی محصولات را برعهده می‌گیرند .

بختیاری گفت: در سراسر کشور ۵۱ درصد خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، بنابراین رویکرد ما اشتغال خانگی است .

وی تصریح کرد: بخش اشتغال آفرینی خانگی کمیته امداد بخش بروات توفیقات خوبی داشته و توانسته در مهارت آموزی توفیق کسب کند.

بختیاری در ادامه در خصوص تامین مسکن روستاییان گفت: طی برنامه ریزی هایی که کمیته امداد در سراسر کشور انجام و تفاهم نامه نیز مبادله کرده است، امیدواریم از ۴۰ هزار متقاضی مسکن روستایی، ۱۰ هزار مسکن تا پایان امسال و مابقی نیز تا پایان ۱۴۰۲ تحویل مددجو شود.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به نیروی انسانی بیان کرد: در مجموع کمبود نیروی انسانی نداریم اما نیروی انسانی ما نامتوازن است به صورتی که در یک منطقه محروم یک مددکار شاید هزار پرونده داشته باشد اما مددکاری در مرکز استان ۲۰۰ پرونده دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر مددجویان در بحث ضمانت وام با مشکل مواجه می شوند، افزود: صندوق ضمانت اشتغال در بودجه ۱۴۰۱ مجلس تصویب و همچنین هیئت مدیره صندوق به بانک مرکزی معرفی شده و صندوق قبل از پایان سال راه اندازی خواهد شد.​

ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط