شادی زنان عامل طراوت خانواده است

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: مدیریت هیجانات و حل مسئله را باید یاد بگیریم تا اختلافات را در خانواده به حداقل برسانیم.

به گزارش متادخت، سوسن فکری ضمن بیان اینکه پدر و مادر نقش مهمی در شادی محیط خانواده دارند، اظهارکرد: البته فرزندان به مادران به چشم یک الگو نگاه می‌کنند و بانوان مسئولیت بیشتری در این رابطه برعهده دارند.

وی با بیان اینکه حال خوب ارتباط تنگاتنگی با تصمیم‌گیری‌هایمان دارد، افزود: اینکه چگونه و چطور به مسائل زندگی نگاه کنیم یا چه تصمیمی بگیریم عواملی هستند که سبب شادی یا افسردگی افراد خواهند شد.

فکری با بیان اینکه شاید سوال کنند چگونه با وجود این شرایط سخت ومشکلات حال‌مان خوب باشد، ادامه داد: بی‌شک در شرایط سخت نمی‌توان احساس خوبی داشت؛ چراکه شرایط دشوار انرژی را از ما گرفته و فکر می‌کنیم برای مشکلات راه‌حلی نیست اما تنها مدیریت روان و به تبع آن مسائل می‌تواند کمک‌کننده باشد.

این کارشناس، با تاکید بر اینکه ارتباط خوب را یاد بگیریم تا اختلافات در محیط خانواده را رفع کنیم، ابراز کرد: یادگیری ارتباط خوب به ما این امکان را می‌دهد که مشکلات را مدیریت کنیم و به آن حال خوب و رضایت از زندگی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه مادران برای افزایش شادی به سلامت جسم خود اهمیت دهند، بیان کرد: وقتی افکار منفی به سراغشان می‌آید باید راهی پیدا کرد تا این افکار مدیریت کنند، تشکر و قدردانی اعضای خانواده از یکدیگر منجر به ایجاد محبت، شادی و نشاط در محیط خانه می‌شود.

فکری خاطرنشان کرد: مادران برای بچه‌ها وقت بگذارند، هم صحبتی و انجام‌کارهای مشارکتی با فرزندان، دورهمی‌های خانوادگی منجر به شادی در محیط خانه خواهد شد؛ چراکه مادر باید به‌عنوان مدیر خانواده شاد باشد تا بتواند افراد خانواده را شاد و با طراوت تربیت کند.

ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط