۴۵۳ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در کشور وجود دارد

مدیرکل امور بانوان سازمان امور عشایر ایران گفت: ۴۵۳ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در کشور وجود دارد، که در راستای توانمندسازی زنان عشایر فعالیت می کنند.

به گزارش متادخت، فریده موسوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نوروزگاه عشایری شهرستان بروجرد در میدان آیت الله بروجردی اظهار کرد: عمده فعالیت صندوق های اعتبار خرد زنان عشایر تولیدات صنایع دستی، محصولات و تولیدات تبدیلی و گیاهان دارویی است.

وی با بیان اینکه با توجه به طرح‌های چهارگانه تدوین و آمادگی حمایت از تولید کنندگان و تسهیلگران حوزه زنان عشایری وجود دارد، بیان کرد: در شهرستان بروجرد نیز باتوجه به ظرفیت یابی و پتانسیل یابی در این شهرستان امادگی هر گونه همکاری در خصوص تشکیل صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری است.

موسوی ادامه داد: برای بروجرد در صورت درخواست از طریق زنان عشایری امادگی تاسیس و راه اندازی صندوق را داریم و برای حمایت نیز می توانیم از محل صندوق کارآفرینی امید در قالب تسهیلات تا مبلغ ۲۰۰میلیون تومان همکاری داشته باشیم.

مشاور رییس سازمان امور عشایر ایران و مدیر کل امور بانوان و زنان عشایر کشور گفت: در صورت داشتن زنان فعال کار آفرین و تسهیلگر نیز امادگی پرداخت تسهیلات از محل های دیگر را نیز داریم.

وی افزود: طبق هماهنگی های بعمل آمده با ستاد خدمات سفر شهرستان بروجرد و به منظور ارائه محصولات روستایی و عشایر برای مسافران نوروزی نوروزگاه عشایری در میدان آیت الله بروجردی برپا شده است.

موسوی تاکید کرد: این اقدام ضمن ایجاد جذابیت های گردشگری شهرستان برای مسافران نوروزی، فرصتی برای ارائه محصولات تولیدی عشایر و صنایع دستی آنها است تا با فراهم کردن زمینه فروش آنها رونقی بر معیشت عشایر و تولید کنندگان باشد.

بنا بر گفته مسوولان سازمان امور عشایری کشور امسال بیش از ۶۰۰ سیاه چادر و نوروزگاه عشایری در سراسر کشور برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی برپا شده که ۱۶ مورد از این نوروزگاه‌ها در استان لرستان دایر است.

ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط