معاون فرهنگی سازمان تبلیغات: بزودی فضای گفت‌وگوی آزاد درباره حجاب در سطح شهرها فراهم می‌شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان در پی آن است که به‌زودی فضای گفت‌وگوی آزاد را فراهم کند؛ کاری که اجمالاً شروع شده و کم‌کم در تهران و دیگر شهرهای بزرگ شاهد ایستگاه‌های گفت‌وگو در سطح شهر خواهیم بود.

به گزارش متادخت، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با بیان اینکه سازمان در جبهه مبارزه با دشمن در خط مقدم جهاد تبیین ایستاده است، گفت: در بحث مبارزه با دشمن عده‌ای باید نگاهی نظامی داشته و درپی ادوات نظامی هم باشند، اما در سازمان تبلیغات اسلامی که نهادی فرهنگ‌ساز است و مأموریت نهادینه کردن دین در جامعه را دارد، باید خودمان را پیشران روشنگری اذهان جامعه پیرامون مسائل فرهنگی، هنری و اسلامی بدانیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مأموریت و وظیفه اصلی این سازمان را جهاد تبیین دانست و ادامه داد: باید در نظر داشت که سازمان تبلیغات اسلامی برای همه مسائل فرهنگی و مشکلات جامعه میدان‌دار و پیشران نیست، بلکه باید در این برهه زمانی که با دشمن درگیر تبلیغات نظامی و فرهنگی در بستر کشور هستیم، دستگاه تبلیغ جنگ باشد. در مسأله حجاب هم سازمان تبلیغات اسلامی قوه اجرا و قضا ندارد، اما راهبر عملیات‌های فرهنگی، هنری و مردمی است که در کنار قوه اجرایی و قضایی کشور ایستاده است.

او سازمان تبلیغات اسلامی را فعال در حوزه اقدامات ایجابی در جامعه معرفی کرد و افزود: در مسأله حجاب حوزه سلب از عهده ما خارج است و سازمان تبلیغات باید فضای گفت‌وگو و فرهنگ‌سازی را فراهم کند. بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در دیدار با مدیران این سازمان داشتند، ما باید معنا و حرف نو تولید کنیم؛ درست شبیه کاری که در برنامه‌های جشن «فرشته‌ها» و «محفل» رقم خورد و حال خوبی به مخاطبان خود منتقل کرد.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی با بیان اینکه دشمن، امروز دین را مانع پیشرفت جوامع، بالاخص زنان می‌داند، تصریح کرد: دشمن درصدد است که بگوید: «آی مردم! تا زمانی که دین دارید، پیشرفت نخواهید کرد» و با همین نسخه‌ هم به زنان القاء می‌کند که تا دین دارید، محدود خواهید بود. آنها «ایران» را نماد اسلام می‌دانند و زن ایرانی را ابزار بازی رسانه‌ای خود کرده‌اند و مدام به بانوی ایرانی تلقین می‌کنند؛ «تو عقب مانده‌ای، آینده نداری و این حجاب، حیا و عفت است که مانع رسیدن تو به جهان روشن شده‌است.» در مقابل همه این مسائل، سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارد این سد رسانه‌ای دشمن را بشکافد.

وی با اشاره به موفقیت برنامه تلویزیونی «محفل» به مهم‌ترین برداشت انسانی از این برنامه اشاره کرد و افزود: نقش «مادری» زنان مهم‌ترین نکته‌ای بود که مورد توجه قرار گرفت. چه زیباست که زن می‌تواند زیر سایه دین و اسلام پیشرفت کند.

او رسیدگی در مسأله حجاب را امری ایجابی و عملیاتی قلمداد کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه حجاب در رویدادهایی چون مهرواره‌های «بانور»، «محله همدل» و جشن «فرشته‌ها» خلاصه می‌شود که البته میزان تاثیرگذاری آن بسیار زیاد است. ما در مهرواره «بانور» شاهد نقش‌آفرینی ۳۰ هزار زن ایرانی بودیم که گره از مشکلات محله‌هایشان باز کردند و نقشی تاثیرگذار در جامعه داشتند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت این نهاد فرهنگی را در ۱۴ سند تحول برشمرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ۱۴ وظیفه مستقیم دارد؛ از راه‌اندازی مراکز فکری و پژوهشی در حوزه حجاب گرفته تا بکارگیری ظرفیت‌ هیأت‌ها و مساجد، که شاید بیش از هزار عنوان فعالیت در شهر‌ها و روستاهای کشور برگزار شده و ذیل وظایف سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد، اما یک سوال جدی اینجا مطرح می‌شود که این نوع فعالیت‌ها تا چه اندازه پاسخگوی نیاز امروز جامعه است؟ ما معتقدیم که با وجود تمام قوانین و اقداماتی که انجام شده، همچنان دچار خلل معنایی هستیم؛ چون نظام روایی و حرکت به سمت رسیدن به مقصد برای حل مسأله حجاب نداریم.

او با تاکید بر اینکه کشف حجاب، ابزار دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است، یادآور شد: آن کسانی که کشف حجاب می‌کنند، الزاماً آدم‌های بی‌دین و ضدانقلاب نیستند و گاهی روی موج هیجان ایجاد شده دشمن حرکت می‌کنند و این در صورتی است که اگر یک فرصت گفت‌وگو ایجاد و شبهات آن‌ها برطرف شود، به حتم از این کار دست برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در پی آن است که به‌زودی فضای گفت‌وگوی آزاد را فراهم کند؛ کاری که اجمالاً شروع شده و کم‌کم در تهران و دیگر شهرهای بزرگ شاهد ایستگاه‌های گفت‌وگو در سطح شهر خواهیم بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان ضمن یادآوری این موضوع که همان کسی که حجاب از سر زنان برمی‌دارد، دشمن دیروز و امروز ماست، گفت: در روشی که برای مقابله با دشمن در نظر گرفته‌ایم، باید حواسمان به بدنه جامعه خودمان هم باشد تا خدشه‌ای به آنها وارد نشود؛ روشی که با خودی‌ها پیش می‌گیریم باید همدلانه و از روی محبت و دلسوزی باشد. باید در نظر داشت که زن ایرانی تا به امروز ضربه سهمگینی به فرهنگ غرب زده و الان دشمن ما همین بدنه ضربه خورده است.

فارس

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط