تاکید مخبر بر پرهیز از افراط و تفریط در نگاه به جایگاه زنان و دختران

معاون اول رئیس جمهور گفت: دختران نباید از فعالیت‌های اجتماعی محروم باشند اما از طرف دیگر نباید که زن مثل یک کالای مصرفی در جامعه مورد سوء استفاده قرار گیرد و کرامت، عزت و هویت انسانی او خدشه دار شود.

به گزارش متادخت، ۲۱ نفر از دختران نوجوان فعال اجتماعی شب گذشته و به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر مهمان محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بوده و در این دیدار دغدغه‌ها و دیدگاههای خود را مطرح کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور که بعد از یک روز کاری در دفتر خود میزبان دختران نوجوان بود، در این نشست صمیمانه، کشور ایران را دارای بیشترین دختران و زنان تحصیلکرده در سطح منطقه دانست و با اشاره به رشد ۱۱۴ درصدی زنان شاغل در دولت به نسبت ابتدای انقلاب و افزایش ۲۶۰ درصدی زنان هنرمند و نویسنده و سایر آمارهای موجود، خاطرنشان ساخت: همه این آمارها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای دختران و بانوان این سرزمین ارزش و احترام فوق العاده‌ای قائل است.

مخبر افزود: دختران نباید از فعالیت‌های اجتماعی محروم باشند اما از طرف دیگر نباید که زن مثل یک کالای مصرفی در جامعه مورد سوء استفاده قرار گیرد و کرامت، عزت و هویت انسانی او خدشه دار شود.

وی با اشاره به الگوهای بزرگ دینی ما از جمله زندگی نمونه حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) تصریح کرد: با تاسی به زندگی زنان بزرگ دینی مان که در همه ابعاد قابلیت الگو شدن دارند، ما قائل به یک زیست سوم برای‌زندگی‌زنان و دختران جامعه مان هستیم که در آن خانه و خانواده هم پناهگاه امن آنهاست و هم آنها را برای نقش آفرینی ویژه در حوزه‌های اجتماعی همسو با ویژگی‌ها و توانمندی‌هایشان آماده می‌کند.

مخبر دوره نوجوانی را فرصتی بزرگ برای تمرین کار گروهی، مهارت آموزی، تشخیص مساله و تلاش برای ارائه راه حل و اقدام، تفکر انتقادی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی دانست و از آنها خواست با جدیت برای امیدآفرینی، ایجاد تحول در جامعه و آینده‌ای روشن تلاش کنند و از مواجهه با مشکلات نهراسند.

 

براساس این گزارش، در این دیدار ۲۱ نفر از دختران از گروه‌های فعال اجتماعی ایران زمین در سنین ۱۰ تا ۱۶ سال حضور داشتند که تعدادی از آنها به نمایندگی از دیگران به بیان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پرداختند و در مقابل توصیه‌ها و تجربه‌های معاون اول رئیس جمهور را شنیده و برای حل برخی مشکلات و چالش‌های شان قول مساعد گرفتند.

 

ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط