حضرت فاطمه معصومه (س) تبلور شعار «زن، زندگی (حیات طیبه)، آزادی (آزادگی)» است

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها تبلور شعار «زن، زندگی (حیات طیبه)، آزادی (آزادگی)» است؛ گفت: قرن‌ها است که این بانوی بزرگوار مبنای تمدنی را در کشور عزیزمان ایجاد کرده است.

به گزارش متادخت،  سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جشن بزرگ روز دختر که به مناسبت ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها با حضور بیش از هزار دانشجوی دختر دانشگاه تهران در پردیس مرکزی دانشگاه برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها یکی از مصداق‌های بسیار بارز الگوساز تمدن اسلامی است که در فضای فرهنگی کشور عزیز ما می‌درخشد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به حوادث و التهابات پاییز سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: برخی با سر دادن شعار «زن، زندگی، آزادی»، قصد داشتند آن چیزی که متعلق به فرهنگ ما است را به نفع خود مصادره کنند.

وی در تبیین ارزش زن در اسلام و مقایسه آن با تصویر زن در تمدن غرب، اظهار کرد: تمدن بزرگ اسلامی مدیون بانوان بزرگی همچون حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علی‌ها و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها است. اما در فرهنگ غرب کدام تمدن را سراغ دارید که زن با الگوی غربی، تمدن‌ساز بوده باشد. البته تمدن‌های زیادی را سراغ داریم که زن الگوی غربی در ویرانی تمدن‌های آن‌ها سهم قابل توجهی داشته است.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر به قرآن کریم مراجعه کنیم مثال‌هایی از زنان تمدن‌ساز همچون حضرت مریم سلام الله علی‌ها و آسیه همسر فرعون به عنوان پیشگامان تمدنی و الگوی همه زنان و مردان مطرح شده است. اگر غرب ویژگی‌های مثبت خود را همچنان بعضاً در کنار ویژگی‌های منفی زیادی که دارد حفظ کرده است، قطعاً مدیون بانوانی، چون حضرت مریم سلام الله علی‌ها است.

دانشجو

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط