مدارس نقش مؤثری در شکل‌گیری فرهنگ پوشش نوجوانان و جوانان دارند

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدارس به عنوان مهمترین مراکز تعلیم و تربیت، نقش مؤثری در شکل‌گیری فرهنگ نوجوانان و جوانان نسبت به نوع پوشش در جامعه دارند.

به گزارش متادخت، مدارس به عنوان مهمترین مراکز تعلیم و تربیت، نقش مؤثری در شکل‌گیری فرهنگ نوجوانان و جوانان نسبت به نوع پوشش در جامعه دارند.

وی گفت: آموزش و پرورش استان البرز برای سال تحصیلی آینده، با تاکید بر اسناد بالادستی در سند تحول بنیادین، اقدام به جلب مشارکت سازنده و اثربخش خانواده‌ها در حفظ و اشاعه فرهنگ غنی ایرانی_ اسلامی به ویژه در بحث حجاب و عفاف و پوشش دانش آموزان نموده است.

یاری شیرمرد اضافه کرد: با توجه به ارسال شیوه نامه ساماندهی لباس فرم دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به مدارس، تمامی مراحل تهیه، تولید و دریافت لباس فرم در مدرسه انجام می‌شود و تکریم اولیا توسط همکاران مدرسه و تولیدی‌ها اولویت اصلی در روند تهیه لباس فرم دانش آموزی خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای حفظ حقوق دانش آموزان و اولیای آنها مقرر شده است در هر منطقه یک کارگروه ویژه لباس فرم تشکیل و نسبت به بررسی و بومی شدن تولیدی‌ها در هر منطقه بر اساس نوع فعالیت و موقعیت جغرافیایی اقدام شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز یادآور شد: برای عدم تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های پیش استفاده نمایند.

گفتنی است گروه‌های نظارتی اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان البرز با مشارکت سازمان صمت بر روند تهیه لباس فرم دانش آموزی نظارت خواهند داشت.

مهر

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط