رفع موانع برای دستیابی زنان به مدیریت‌های کلان کشور هدف دولت است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت توجه دولت به استفاده از توانمندی زنان در مدیریت کلان کشور، گفت: دولت در برنامه هفتم به دنبال رفع محدودیت‌های قانونی و عرفی برای دستیابی زنان به مدیریت ارشد کشور است.

به گزارش متادخت، انسیه خزعلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نگاه دولت سیزدهم مبتنی بر شایسته‌سالاری است و بانوان ایرانی هم نشان دادند در هر عرصه‌ای که ورود کنند، کارنامه ای موفق دارند و دستاوردهای شان هم محسوس است.

وی ادامه داد: در برنام هفتم نیز سعی شده است که بسیاری از قوانین حوزه زنان، بازنگری و اصلاحاتی بر آنها انجام شود و موانع دستیابی بانوان به مدیریت های کلان و ارشد برداشته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: اینکه از تخصص و توانمندی زنان در مدیریت کلان استفاده شود کاملا در قانون برنامه هفتم دیده و تبیین شده است.

خزعلی تاکید کرد که فعالیت بانوان در حوزه اجتماعی، حمایت از این قشر و به طور کل نقش زنان در مدیریت کشور در برنامه هفتم تحولی خواهد بود که البته ابتدا باید به مجلس تقدیم و سپس خروجی آن را مشاهده کنیم.

به گفته او، جامعه اکنون بیش از هر زمان دیگر نیازمند نقش آفرینی محوری بانوان است و تجربه نیز ثابت کرده بانوان نه تنها محدودیتی برای مدیریت ندارند بلکه ویژگی های منحصر به فرد آنان و درک زنانه آنان از مسائل می تواند در تحقق برنامه ها اثرات مثبت تری داشته باشد.

خزعلی تاکید کرد: جمهوری اسلامی و نگرش انقلاب هیچ محدودیتی برای فعالیت بانوان در حوزه اجتماعی نداشته و ندارد، اما در قوانین نیازمند برخی اصلاحات جهت مناسب سازی نقش دوگانه بانوان هستیم که با همکاری دولت و مجلس در حال انجام است.

ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط