مشخص شد نه دغدغه زن دارند و نه هویت ایرانی!

همراهی دکتر جمیله علم‌الهدی، همسر آیت‌الله رئیسی، در سفر رئیس‌جمهور به امریکای لاتین و مصاحبه ایشان با رسانه‌های ونزوئلا با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

به گزارش متادخت، همراهی دکتر جمیله علم‌الهدی، همسر آیت‌الله رئیسی، در سفر رئیس‌جمهور به امریکای لاتین و مصاحبه ایشان با رسانه‌های ونزوئلا با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. برخی از کاربران که با شعار «زن، زندگی، آزادی» خود را مدعی آزادی زنان معرفی می‌کنند، در توئیت‌هایی به تمسخر دکتر علم‌الهدی پرداختند، اما بسیاری از کاربران با سلیقه‌های مختلف سیاسی این حضور فعال را حرکتی با اهمیت و صحیح در دیپلماسی دانستند. کاربران همچنین به تحصیلات همسر رئیس‌جمهور اشاره کردند. در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.
حسام‌الدین براتی:
خیلی مقایسه سختی نیست؛ سطح تحصیلات، سواد و تخصص خانم علم‌الهدی رو با همسران سایر مقامات ارشد کشور‌های دنیا مقایسه کنید. اختلاف سیاسی دارید اشکالی نیست، اما دلیل هجمه‌های اخیر آن هم وقتی همه حواس‌ها معطوف به سفر بسیار مهم و پر دستاورد دولت است جز رذالت و خباثت چیزی نیست.
سیدعطاءالله مهاجرانی:
اگر خانمى درس نخوانده، دیپلم گرفته یا نگرفته، مویش را افشان کند و نیم برهنه به خیابان بیاید و شعار بدهد، مى‌شود انقلاب ژینا! ژن ژندگى آژادى! و کف! اگر بانویى با دکترى و استادى دانشگاه به ونزوئلا سفر کند و حجاب کامل ایرانى- اسلامى داشته باشد و توانایى مصاحبه داشته باشد؛ طعنه؟!
محمد علی ابطحی:
همراهی رسمی همسر رئیس جمهور نقطه مثبتی است و در خیلی از سفر‌های رسمی روسای دنیا اتفاق می‌افتد. هر همسری هم با لباس محلی خودش. این کار آقای رئیسی کار متمدنانه‌ای است که به همسرش احترام می‌گذارد.
کاربری با نام «آزاده»:
این عقده گشایی یعنی دستاورد‌های رئیسی از سفر به امریکای لاتین قابل توجه و باعث سوزش این جماعت شده! والاّ یادمان نرفته در مرام اصلاح‌طلبان، زن کالایی است که می‌توان او را با اسلحه از پای درآورد، برای تبرئه خود به او تهمت پرستو بودن زد و بعد با کمال وقاحت داعیه حمایت از زن را داشت!
جعفر یوسفی:
کنش‌های همسر رئیس‌جمهور در عرصه بین‌المللی و دفاع از هویت زن ایرانی که با واکنش‌های تمسخرآمیزِ جنبش «زن، زندگی، آزادی» همراه شد بیش از پیش نشان داد، این‌ها نه دغدغه زن دارند و نه هویت ایرانی برایشان مهم است. صرفاً یک پروژه از قبل تعریف شده برای استفاده ابزاری از زن بود!
کاربری با نام «سادات»:
همراهی دکتر جمیله علم‌الهدی با آقای رئیسی حرکت خوبیه گرچه ایشون نیازمند مشاوره دقیق برای پوشش و صحبت‌هاش هست، اما این، دلیل بر مسخره کردن ایشون نیست. ایشون استاد دانشگاه است، دکترای واقعی و جدی داره در فلسفه تعلیم تربیت (به ویژه اسلامی) خوب کار کرده و انسان دگمی نیست.
علی‌اکبر حسین‌زاده:
اینا مشکل‌شون مصاحبه همسر رئیس‌جمهور نیست، همین الان شما بیا با شبکه‌های ایالات متحده مصاحبه کن و از خوبی‌های امریکا بگو اگه برات دست و هورا نزدند؟! از جماعت امریکا پرست چه انتظاری غیر این دارید؛ رئیسی
علی نادری:
دکترعلم‌الهدی قبل از جایگاه «همسر رئیس‌جمهور»، چهره‌ای شناخته شده در میان متفکران «فلسفه تعلیم و تربیت» است. حضور یک بانوی روشنفکر و فرهیخته در کنار رئیس‌جمهور ظرفیتی مهم برای «دیپلماسی عمومی» است، هر چند جایگاهش کنش رسانه‌ای او را محدود کرده، اما این ظرفیت باید به نفع کشور فعال‌تر شود.
امید نریمانی:
حضور همسر رئیس‌جمهور برای اولین بار در یک سفر خارجی و گفتگو با رسانه‌ها، اون هم با سوابق علمی بالا، در شرایطی که در این مدت رسانه‌های خارجی بدترین تصویر رو از زن ایرانی به دنیا نشون دادن این پیام رو میده که زن، زندگی، آزادی اگه برای عده شعار و کاسبی بود، ولی برای ما یک سبک زندگیه!

جوان

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط