فعالیت بر پایه علمی و قرآنی از راه‌های خنثی سازی نقشه دشمنان در حوزه حجاب است

سرپرست فرمانداری ویژه ری گفت: یکی از راهکارهای مهم برای خنثی کردن نقشه های دشمنان در عرصه عفاف و حجاب ، استوار بودن برنامه و فعالیتهای این حوزه بر پایه های علمی، معرفتی و دیدگاههای قرآنی و ائمه اطهار است.

به گزارش متادخت، محمد بشارت روز سه شنبه در همایش عفاف و حجاب که در آستان حضرت شیخ صدوق برگزار شد، افزود: مقوله تحکیم بنیان خانواده و اشاعه فرهنگ عفاف وحجاب از چنان منزلتی برخوردار است که نباید با افراط و تفریط آمیخته شود زیرا در این صورت آسیب هایی را متوجه اهداف خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با هم افزایی و هماهنگی همه نهادهای ذی‌ربط و حضور مردم متدین ساماندهی موضوع حجاب در جامعه به شکل معقولی به انجام برسد.

فرمانده بسیج ادارات شهرستان ری نیز در این همایش با تشریح عملکرد مجموعه متبوعش خواستار پررنگ شدن حضور مردم متدین در زمینه ترویج هوشمندانه و هدفمند حجاب شد.

دکتر اکبر نظیفی افزود: در نظارت و بازرسی ها، متولیان امر باید همواره اخلاق مداری را برای امر به معروف و ترغیب افراد به صیانت از مرزهای اخلاقی در جامعه سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی بر انجام بازدید ادواری از ادارات و بانکها به منظور حصول اطمینان از مراعات قوانین مرتبط با حجاب تاکید کرد و از تربیت مربیان خواهر برای اداره جلسات و دوره های عفاف و حجاب خبر داد.

یکی از اساتید دانشگاه و روانشاس امور خانواده در این همایش ، نداشتن تسلط برخی از بانوان بر مهارت‌های فرزند پروری، نوجوانی و زندگی را از جمله دلایل کاستی و ضعف خانواده ها در پرورش مناسب فرزندان برشمرد.

دکتر فاطمه قاجار گفت:وقتی برای پرسش های فرزندان در سنین مختلف پاسخ صحیح و قانع کننده ای نداشته باشیم ناخواسته بستر ساز تشدید گسست بین نسلی می شویم.

وی به تشریح روش های مورد نیاز برای کسب مهارتها به منظور تربیت فرزندان و تقویت آموزه های دینی و علقه های مذهبی پرداخت.

این همایش با شرکت جمعی از فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ری و در آستانه فرارسیدن روز عفاف و حجاب به میزبانی آستان حضرت شیخ صدوق و محوریت اداره اوقاف و امور خیریه ری برگزار و از تلاش شماری از فعالین در حوزه عفاف و حجاب شهرستان ری قدردانی شد.​

ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط