بانویی که با شهادتش برای تشنگان حقیقت نشانه شد

همین چند وقت پیش بود که حقوق زن را در بوق‌وکرنا کرده بودند و راه و بی‌راه در رسانه‌هایشان از آن دم می‌زدند، در کرمان اما سارا حمزه‌نژاد با خون خود، بذر حقیقت‌جویی کاشت و خیلی‌ها را رسوا کرد.

به گزارش متادخت، همین چند وقت پیش بود که حقوق زن را در بوق‌وکرنا کرده بودند و راه و بی‌راه در رسانه‌هایشان از آن دم می‌زدند.

مردم ما اما گوشش‌شان از آن دروغ‌های شاخ‌دار پر بود، در این میان بودند کسانی که تردید کردند و ذهن‌شان به سمت دنیای پر زرق‌وبرق و و احساسات‌شان اسیر شگردهای رسانه‌ها شدند.

گذشت و گذشت تا انفجارهایی در کرمان به وقوع پیوست، دو انتحاری پشت سر هم منفجر و در کنار مردان و کودکان، زنانی هم به خاک‌وخون کشیده شدند.

یکی از آن زنان که در خون غلطید و بی‌گناه به آسمان هفتم رفت، سارا حمزه‌نژاد بود که خون سرخش یکی از آن نقطه‌های تردید را در دل آن جوانان شکل داد و بذر حقیقت‌جویی کاشت.

صحنه‌های باشکوهی که یکی پس از دیگری رقم خورد نیز سرخط نابی برای کسانی بود که دنبال حقایق‌اند، مثل صف‌های طولانی که برای اهدای خون شکل گرفت.

شاید جمله حسین سلطانی‌نژاد بعد از خاکسپاری ۸ عزیزش اوج آن معرفتی باشد که تشنگان حقیقت را به سمت خود کشاند، درست زمانی که پایش را جای پای حضرت زینب(س) گذاشت و گفت: چیزی غیر از زیبایی نمی‌بینم، تولد دوباره‌ای برای جمعی رقم زد.

وقتی پای درد دل این خانواده‌ها می‌نشینیم متوجه می‌شویم دشمن تا چه اندازه در اشتباه است و مردم ما را نمی‌شناسد.

دخترم مومن و متعهد به انقلاب بود

مثل خانواده همین دختر بافت که مظلومانه پر کشید و نشانه شد.

عیسی حمزه‌نژاد، پدر سارا خانم در گفت‌وگو با فارس از علاقه شدید دخترش به ائمه اطهار(ع) سخن گفت و ادامه داد: دخترم خیلی مومن بود، متعهد به انقلاب بود و کشورش را دوست داشت.

او ادامه داد: سارا به حاج قاسم هم خیلی علاقه داشت، همیشه به مزارش سر می‌زد، آخرش هم در جوار آن فرمانده رشید شهید و عاقبت‌بخیر شد.

تعریف فرزند شهیده از اخلاق دینی مادر

علی اکبر پورعلیمردان پسر شهیده نیز از اخلاق دینی مادرش سخن گفت.

او ادامه داد: مادر برایمان هم مادر بود، هم پدر، خیلی زحمت‌مان را کشید، او برای خودش زندگی نکرد، فکر می‌کنم خداوند با شهادت مادرم به اجر و پاداش داد.

وی حضور فعالانه در فعالیت‌های فرهنگی را از خواسته‌ها و توصیه‌های همیشگی مادرش خواند و گفت: همیشه توصیه می‌کرد نماز بخوانید و برای جامعه فرد مفیدی باشید.

از پدر شهیده شنیدم که بچه‌هایش و خوب بزرگ کردن و تربیت صحیح آنها دغدغه خانم حمزه‌نژاد بود، شاید آخرین خواسته‌اش از حاج قاسم هم همین بوده باشد.

منبع: فارس

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط