بانوان نقش‌آفرینان اصلی عرصه انتخابات هستند

مسوول ستادنهضت پیشرفت بانوان کردستان گفت: بانوان نقش‌آفرینان اصلی عرصه انتخابات هستندکه با معرفی شاخص‌های انتخاب اصلح درخانواده می‌توانند نقش اثرگذاری در انتخاب نماینده اصلح ایفا کنند.

به گزارش متادخت، الهام دهقانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: امروزه با درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بانوان به ویژه مادران می‌توانند نقش مؤثری در آگاه‌سازی اعضای خانواده به ویژه فرزندان ایفا کنند.

وی افزود: بانوان با حضور فعال و مشارکت اجتماعی در مسیر پیشرفت کشور باید گام بردارند، زیرا عدم بهره‌وری از نیروی بالقوه زنان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، دستیابی به توسعه را ناممکن می‌کند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین اقشاری که نقش قابل توجهی در انتخابات پیش رو دارند بانوان هستند، چرا که زنان مدیر و محور کانون خانواده به شمار می‌روند و نقش بسیار مهمی در انتخابات دارند.

مسؤول ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان عنوان کرد: بانوان به ویژه مادران باید با ایجاد فضای تفکر و تعقل در خانواده و بحث و گفت‌وگو با افراد در شناساندن و معرفی کاندیداهای توانمند مؤثر واقع شوند.

انتخابت اصلح گامی برای رفع مشکلات جامعه است

دهقانی عنوان کرد: انتخابات اصلح گامی برای رفع مشکلات جامعه است و مادران و بانوان فرزانه، اندیشمند و متعهد در بنیان خانواده می‌توانند نماینده اصلح شناسایی و برای تبیین این شاخص‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه زنان ظرفیت مهمی برای اثرگذاری و بیدار کردن جامعه دارند، اضافه کرد: از طریق فرصت‌هایی که در خانواده وجود دارد زن می‌تواند بر همسرش، فرزندانش و محیط پیرامونش اثرگذار باشد.

دهقانی با بیان اینکه زنان باید بدانند که دارای نقش‌هایی هستند که در جامعه قدرت اثرگذاری دارند، اضافه کرد: بانوان به عنوان محور و الگوی خانواده وظیفه دارند شاخص‌های انتخاب درست را در اختیار فرزندان و سایر اعضای خانواده قرار دهند و مقام معظم رهبری هم در ین خصوص فرموده‌اند «بانوان در برخی از مسائل شناخت اشخاص و راهبردها و جریان‌ها تشخیص دقیق‌تر و ظریف‌تری را دارند.»

وی در پایان گفت: در واقع می‌توان گفت زنان رهبران پیشرفت کشور و اثرگذارترین راویان در عرصه جهاد تبیین هستند و باید در این رویداد اجتماعی و سیاسی پیش رو در یازدهم اسفندماه بتوانند نقش مؤثری ایفا کنند.

منبع: مهر

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط