دستور فرماندار تهران برای حل مشکلات مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست

فرماندار تهران در جریان بازدید از مرکز خیریه بهشت فرهیختگان فردای تهران دستور پیگیری و حل مشکلات مرتبط با کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در این مرکز را صادر کرد.

به گزارش متادخت از فرمانداری تهران، احمد قیومی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بهزیستی با عنوان موسسه خیریه بهشت فرهیختگان فردای تهران (مهبد)، از فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز شبه‌خانواده در راستای فراهم کردن زندگی خوب و سالم برای کودکانی که از داشتن خانواده محروم هستند، قدردانی کرد.

قیومی همچنین در این دیدار با شنیدن مشکلات و موارد مطرح شده توسط مدیریت این مرکز، دستور لازم مبنی بر پیگیری و حل مشکلات آنان را صادر کرد.

شبه خانواده‌ها مراکزی هستند که توسط افراد خیر با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و پس از طی مراحل طولانی و قانونی با هدف نگهداری شبانه‌روزی از کودکانی که به دلایلی به طور دائم یا موقت از سرپرستی موثر و با صلاحیت محروم هستند، فعالیت می‌کنند.

استان تهران دارای سه شیرخوارگاه حضرت آمنه(س)، حضرت رقیه(س) و شبیر است که تا ۲ سال پیش میزان کودکان این سه شیرخوارگاه در برخی اوقات، به بیش از ۳۵۰ کودک می‌رسید اما برای نخستین بار تعداد کودکان شیرخوارگاه‌های بهزیستی استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید.

براساس آمارهای سازمان بهزیستی کشور،‌ ۹ تا ۱۰ هزار کودک در ۶۲۰ مرکز تحت پوشش بهزیستی مختلف نگهداری می‌شوند.

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط