خلیلزاد: سیاست‌های طالبان در قبال آموزش زنان باید تغییر کند

نماینده ویژه سابق آمریکا برای افغانستان گفت ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان مایه شرمساری است و باید سیاست‌های طالبان تغییر کند.

به گزارش متادخت، «زلمی خلیلزاد» نماینده پیشین آمریکا برای افغانستان با انتقاد از رویکرد طالبان در قبال آموزش دختران در افغانستان گفت توجیه اسلامی منع آموزش دختران مایه شرمساری است.

خلیلزاد با انتشار پیامی در «ایکس» نوشت: ریاست فعلی طالبان متأسفانه افغانستان را به تنها کشوری در جهان تبدیل کرده که در آن تحصیل دختران بالاتر از سطح ابتدایی ممنوع است.

وی تأکید کرد این ممنوعیت در هیچ یک از دیگر کشورهای اسلامی وجود ندارد.

نماینده پیشین آمریکا برای افغانستان با اشاره به بیانیه اجلاس بریکس افزود: همین حالا، کشورهای بریکس نیز در بیانیه اجلاس خود، به مخالفت جهانی با این سیاست وحشتناک پیوسته‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در یک گفتگوی تلویزیونی پیش از این درباره چرایی تعلیق تحصیل دختران بالاتر از کلاس ششم در افغانستان تصریح کرده بود تعطیلی مدارس به دلیل اصلاحات ضروری صورت گرفته است، چرا که برنامه آموزشی سابق از غرب آمده و توسط غربی‌ها تحمیل شده بود.

مجاهد گفته بود: ما نگفتیم که تحصیل دختران ممنوع است یا اینکه اجازه تحصیل به آنها نمی‌دهیم، بلکه این تعلیق تا امر ثانی است، به این معنی که اصلاحاتی در آن بوجود می‌آید.

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط