روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد

کتاب روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد بر اساس تفاوت‌های زیسته مردان و زنان به رشته تحریر درآمده و به طور ویژه دوران بارداری که خاص‌ترین دوران زندگی هر زن است را به عنوان سوژه انتخاب کرده است.

به گزارش متادخت، «کل قانون خلقت و تدبیر حکیمانه خداوند در آفرینش زن و مرد، تفاوت‌های حکیمانه و ضروری قرار داده تا زن و مرد قادر به انجام مسئولیت‌های خود باشند و علاوه بر آن مکمل وجود یکدیگر گشته و چرخه حیات انسانی را در حرکت نگه دارد. زن برای زن بودن، نیاز به خصلت‌هایی دارد. بعضی می‎گویند درون یک زن، ناشناخته و کشف نشدنی است و نمی‌توان شخصیت او را شناخت. البته یک زن می‌تواند پر از راز و تناقضات باشد اما اگر مرد توجه به نیازهای زن داشته باشد و به درستی به او نگاه کند، درون زن دیگر اینقدر پیچیده نخواهد بود. لازم نیست ذهن‌خوانی کنید تا بفهمید یک زن چه می‌خواهد، درک همسرتان فقط نیاز به درک و منطق دارد.» این نوشتار بخش کوچکی از کتاب، روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد است. کتابی که بر پایه تفاوت‌های زنانه و مردانه نگاشته شده است.

زنان و مردان با یکدیگر متفاوتند، چه از لحاظ زیست‌شناسی و چه از لحاظ روانی و این تفاوت است که زیست آن‌ها را در کنار یکدیگر دلنشنین و جذاب می‌سازد. دنیای زنانه دنیای خاصی است و شناخت این دنیای مرموز همواره یکی از جذاب‌ترین مقولات برای مطالعات روانشناختی بوده است. کتاب «روانشناسی زن، بارداری و اعتیاد» یکی از کتاب‌هایی است که بر پایه همین تفاوت‌ها به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب به طور خاص و ویژه به دوران باردای زنان که فصلی خاص در زندگی هر زن است و فعل و انفعلاتی که ذهن یک زن باردار و همچنین جسم او را درگیر می‌کند پرداخته شده است. همچنین اعتیاد زنانه نیز توانسته نویسنده را مجاب سازد تا بخش‌هایی از کتابش را به این مسئله اختصاص دهد. خواندن این کتاب برای کسانی که به حوزه روانشناسی زن و مطالعات جنسیت علاقه‌مند هستند می‌تواند خالی از لطف نباشد.

روانشناسی زن، باردای و اعتیاد

شهین رضایی شهری

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط