زنانی که بسیار نگرانند

کتاب زنانی که بسیار نگرانند با هدف کمک به زنانی نگاشته شده که اضطراب بخشی از زندگی آن‌ها شده است.

به گزارش متادخت، «دستانش را در همه گره کرده بود و چنان می‌فشرد که سرانگشتانش از کمبود خون به سفیدی مایل شده بود. احساس می‌کرد نیاز دارد تا آرام بخش‌هایش را بخورد. ضربان قلبش بالا رفته بود و به سختی نفس می‌کشید، رنگش به وضوح پریده بود،‌ آب دهانش را به سختی پایین داد، از این شرایط که بارها تجربه‌اش کرده بود بیزار بود باید فکری می‌کرد…»

این علائم چقدر برای شما آشناست؟  بسیاری از زنان بارها این علائم را تجربه کرده‌اند و برای بعضی، این علائم تبدیل به کابوسی هر روزه شده است که روان آن‌ها را آزار می‌دهد. شاید بتوان گفت اضطراب جزء لاینفک زندگی زنان شده است. آنها همیشه موردی برای نگرانی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد زنان بیشتر از مردان دچار اختلالات اضطرابی هستند. تا سنین کودکی تفاوتی میان دختران و پسران وجود ندارد، اما با قدم گذاشتن به سنین بلوغ همه چیز تغییر می­‌کند. دختران در دوره نوجوانی بیشتر از پسران دچار اضطراب می­‌شوند. در بزرگسالی نیز این روند همچنان ادامه دارد و چون اضطراب پایه و منشاء بیماری افسردگی است؛ زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می‌­شوند. این که چرا زنان بیشتر در معرض اضطراب هستند هنوز ناشناخته مانده اما عواملی وجود دارد که می‌­تواند زمینه این اختلال را در زنان افزایش دهد. تفاوت‌های متعدد بین زنان و مردان نظیر تفاوت‌های زیست‌شناختی، نحوه رشد دختران و پسران و تمایل طبیعی زنان در تجربه کردن برخی از هیجانات می‌تواند برای یافتن پاسخ به ما کمک کند.

کتاب زنانی که بسیار نگرانند با حذف آموزش مدیریت اضطراب برای زنان نوشته شده است. کتاب در سه بخش تدوین شده و هر بخش دارای فصولی است. در بخش اول ماهیت نگرانی و اضطراب، در بخش دوم راه‌های غلبه بر نگرانی و در بخش سوم راه‌های غلبه بر نگرانی‌­های خاص مورد بررسی قرار گرفته است.

نام کتاب: زنانی که بسیار نگرانند

نویسنده: هالی هزلت استیونز

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط