یک مطالعه جدید: زنان بیشتر در دوران پیش از یائسگی، به افسردگی مبتلا می‌شوند

یک مطالعه جدید تأیید کرده است که زنان در دوران پیش از یائسگی تقریباً ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

به گزارش متادخت ، وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت:‌ «طبق گزارش CNN، دوره پیش از یائسگی معمولاً حدود سه تا پنج سال قبل از یائسگی اتفاق می‌افتد و در طول این مدت سطوح استروژن و پروژسترون می‌تواند نوسان داشته باشد که منجر به نوسانات خلقی، قاعدگی نامنظم و علائم دیگری مانند افسردگی می‌شود».

تیم مطالعه هفت هفت بررسی دقیق را انجام داد که در مجموع ۹۱۴۱ زن را تحت پوشش قرار دادند تا خطر ابتلا به افسردگی در زنان در مراحل مختلف زندگی را تخمین بزنند که این زنان که از ایالات متحده، استرالیا، چین، هلند و سوئیس بودند، اطلاعاتی در مورد خلق و خو و علاقه خود به فعالیت بدنی ارائه کردند.

در ادامه این مطالعه به این نتیجه رسید که زنان در دوره قبل از یائسگی در مقایسه با زنان در مراحل مختلف زندگی قبل از این دوره، “۴۰ درصد بیشتر احتمال دارد علائم و تشخیص افسردگی را تجربه کنند.”

محققان افزایش قابل توجهی در خطر علائم افسردگی در زنان یائسه پیدا نکردند اما پیشنهاد کردند که یکی از دلایل بیولوژیکی افزایش افسردگی در دوران پیش از یائسگی کاهش استروژن در این دوره است.

آنها افزودند که تعریق شبانه که در این مرحله افزایش می‌یابد، می‌تواند منجر به مشکلات خواب شود که همچنین این ممکن است در ابتلای زنان به افسردگی موثر باشد.
منبع : شفقا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط