مشاور خانواده و عضو حوزه علمیه قم: نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند

ساوه_مشاور خانواده و عضو حوزه علمیه قم گفت:نسل امروز در یک جنگ تمام عیار رسانه ای قرار گرفته است و در این راستا باید مهارت گفت‌وگو در خانواده تقویت شود.

به گجزارش متادخت ، حجت الاسلام حامد امامی نژاد بعدازظهر سه‌شنبه در نشست بازیگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: چنانچه مهارت‌های ارتباطی در خانواده اصلاح شود و توانایی ارتباط افزایش یابد، می‌توان ۷۰ تا ۸۰ درصد مسائل خود را در خانواده حل کرد.

مشاوره خانواده و عضو حوزه علمیه قم افزود: ارتباط در تعریف علمی، فرایندی است که در آن افکار، عقاید، احساسات، مفاهیم و معانی از طریق پیام‌های کلامی و غیرکلامی منتقل می‌شوند.

حجت الاسلام امامی نژاد تصریح کرد: توجه، تایید و تشویق و ابراز همدلی، مهارت‌های لازم برای مشاوره است، در همدلی می‌توان با طرف مقابل مخالف بود، اما با درک نظرات و شرایط، نگاه متفاوت او را پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات موفق وجه تمایز زوجین است، گفت: ارتباط موفق دارای چهار رکن شنیدن فعال، بیان احساسات، افکار و عقاید و بهره گیری مناسب از روش‌های غیرکلامی و سبک ارتباطی مؤثر است.

این مشاور خانواده با بیان اینکه نسل کنونی جامعه در یک جنگ تمام عیار رسانه ای قرار گرفته اند، گفت: می طلبد والدین با نوجوان خود در مورد احساسات و نیازهایشان صحبت کنند.

حجت الاسلام امامی نژاد تصریح کرد: محدودیت فرزندان باید به گونه‌ای باشد که به نوجوان کمک کند تا مسئولیت‌پذیری را بیاموزد و از آسیب‌های احتمالی دور بماند.

برنامه های فرهنگی ارشاد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تقویت می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: برنامه بازیگران زندگی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه، اداره آموزش و پرورش و کانون خدمت رضوی با حضور والدین, معلمین و دانش آموزان مقطع متوسطه با حضور مشاورین و اساتید حوزه برگزار شود.

اصغر مظفری افزود: هدف اصلی از اجرای برنامه های فرهنگی، ارتقای خودآگاهی در بین جوانان، خانواده و گاهی بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه، عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت نقش مادر در سلامت خانواده و جامعه و تاثیر آن در پیشرفت جوامع، دشمن از ابزارهای مختلف رسانه ای، در صدد ضربه زدن به این جایگاه مقدس و نهاد خانواده است و با تمام توان به میدان آمده است که در این میان بانوان اندیشمند و انقلابی ایران اسلامی با افق دید وسیع نسبت به تربیت دینی و آینده جامعه، دشمن را در رسیدن به این اهداف شوم ناکام می گذارد.

وی برگزاری نمایش های شاد اجتماعی با موضوع پیشگیری اعتیاد، طلاق و خودکشی، خوانش شعر طنز محلی، موسیقی محلی و اجرای نمایش از دیگر برنامه های ارشاد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد
منبع : مهر

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط