خبرخوش تاکسیرانی برای زنان +جزئیات

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌گوید که از ظرفیت تاکسیرانان زن در پروژه تاکسی آنلاین، سرویس مدارس و شاتل سرویس ویژه بانوان استفاده خواهد شد.

به گزارش متادخت ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌گوید که از ظرفیت تاکسیرانان زن در پروژه تاکسی آنلاین، سرویس مدارس و شاتل سرویس ویژه بانوان استفاده خواهد شد.
تاکسیرانان زن که اغلب سرپرست خانوار هستند و دوشادوش مردان در این عرصه پای خدمت به شهروندان تهرانی هستند و خیابان‌ها و ترافیک و کوچه پس کوچه های شهر را برای رساندن مسافر به مقصد و کسب روزی حلال طی طریق می‌کنند.

دغدغه‌های تاکسیرانان زن اگر بیشتر از مردان نباشد قطعا کمتر هم نیست و اگر از کار در هوای سرد و گرم و گردش در خیابان‌های قفل تهران بگذریم؛ خرابی خودرو هم با توجه به استهلاک وسیله نقلیه براساس پیمایش مزید بر علت دیگری است.

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی در این باره می گوید: ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت وجود دارد که نیمی از آن‌ها فرسوده است و این شغل قطعا سختی های خاص خود را دارد و به طور طبیعی برای زنان سخت تر.

او ادامه داد: ما ۸۳۱ تاکسیران زن دارای پروانه اشتغال در صنف تاکسیران شناسایی کرده‌ایم که ۶۰۰ نفر از آنها فعال هستند.

مالکی این نوید را به تاکسیرانان زن داد که تصمیمات مهمی برایشان اخذ خواهد شد و به‌زودی از ظرفیت بانوان تاکسیران در پروژه تاکسی آنلاین استفاده خواهد شد.
او این را هم گفت: همچنین در بحث سرویس مدارس و دانشگاه‌ها و شاتل سرویس ویژه بانوان از ظرفیت‌ رانندگان زن استفاده خواهد شد.

مالکی بخش مهمی از دغدغه‌های زنان تاکسیران را مربوط به خانواده، تسهیلات، معیشت، بیمه، بحث نوسازی و سختی کار عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تلاش‌های همکارانم در سازمان و تعامل با اداره کل زنان و خانواده شهرداری تهران بتوان راه‌حل‌های مناسبی برای آن یافت.

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط