خزعلی: دولت به دنبال حمایت از مشاغل روستایی است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جمع زنان کارآفرین گفت: دولت با ارائه تسهیلات و مصوبه پشتیبانی از بانوان و کارآفرینان به دنبال حمایت از مشاغل روستایی است.

به گزارش متادخت ، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه دومین سفر رییس جمهور به استان قم از کارگاه میوه خشک کنی روستای قباد بزن بازدید کرد و در جریان فعالیت و مسائل و مشکلات بانوان این روستا قرار گرفت.
یکی از بانوان کارآفرین که تجربه ۷ سال تجربه در حوزه خشک‌کردن میوه دارد در گفت‌وگو با خزعلی از موانع صادرات گفت: در این کارگاه با توجه به چهارفصل بودن کشورمان، در طول سال تولید میوه خشک را داریم اما به دلیل نداشتن سیب سلامت نمی‌توانیم به طور مستقیم صادرات انجام دهیم‌ و محصولات به صورت فله به صادر کننده با قیمت پایین فروخته می‌شود.
این تولیدکننده مشکلاتی همچون کوچک بودن فضای کارگاهی و عدم وجود برندینگ و سرمایه در گردش و مشکلات مربوط به فروش محصولات را هم به گوش معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده رساند.
انسیه خزعلی نیز در این بازدید در خصوص تامین زمین برای کارگاه و مسکن در روستا جویا شد و گفت: مشکل واگذاری زمین برای کارگاه و مسکن در روستا با همکاری دستگاه‌های مسئول انجام و کارهای اداری برای الحاق زمین‌های کارگاهی تا چند ماه آینده سریعتر حل شود.
وی با تاکید بر حمایت دولت از مهاجرت معکوس بیان کرد: دولت با ارائه تسهیلات و تسهیل در اعطای مجوز و مکان کارگاهی و نیز مصوبه پشتیبانی از بانوان و کارآفرینان به دنبال حمایت از مشاغل روستایی است.
منبع : فارس

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط