حجاب زن ایرانی؛ لبه‌ درگیری تمدنی (3)

سوال مهم این است: مگر تشکیل حکومت اسلامی ایران برای تحقق تمامیِ اسلام در حد توان ایرانیان نبود پس چطور زیرساخت‌های نظام اومانیستی غرب در کشور ایجاد شد و در تمام جنبه‌های زندگی ایرانیان به ویژه در پوشش زنان ریشه دوانید؟

به گزارش متادخت، در یادداشت گذشته به تفکر جناح انقلابی، تفاوت اسلام حداقلی و حداکثری و همچنین به چگونگی لبه‌ درگیری تمدنی بودن حجاب زن ایرانی پرداخته شد. اما آن چه بسیار از زنان کم‌‌حجاب در توجیه نوع پوشش خود شنیده می‌شود، بحث ضعف اقتصادی کشور، عدم تعهد برخی از مسئولین، رواج دزدی‌ها، اختلاص‌ها و خوی اشرافی‌گری است. در حقیقت علت هنجارشکنی پوشش توسط زنان در جامعه را مبارزه با فقر و دزدی و مجازات مسئولین نظام اسلامی انگاشته می‌شود.

فقر و برهنگی دو روی سکه‌ نظام لیبرال

مسئله‌ حجاب و بی‌حجابی مدرن در کشور ایران، مسئله‌ حجاب اختیاری و یا حجاب اجباری نیست بلکه دعوا بر سر پذیرش و اجرای الگوی توسعه‌ غربی و یا پذیرش و اجرای الگوی پیشرفت اسلامی است. پذیرش هرکدام از این دو الگو اختیارات و الزاماتی را در پی دارد. جناح میانه‌رو با تمایل آشکار به نظام لیبرال غربی دو الی سه دهه قدرت سیاسی و اجرایی کشور را به دست داشتند و اقتصادی بر مبنای نظام سرمایه‌داری بیمار را در کشور ایران پایه‌ریزی کرده و تداوم بخشیدند. اگر به تاریخ دولت‌های کشور ایران نگاهی گذرا شود، بیشترین آشفتگی و عدم ثبات اقتصادی، تورم‌ها و سقوط ده برابری ارزش ریال همیشه در دولت‌های میانه‌روی معتقد به اسلام حداقلی روی داده است. نکته‌ جالب توجه آن که ضلع فرهنگی فقر و فاصله‌ طبقاتی نظام سرمایه‌داری، فرهنگ برهنگی است چرا که مهم‌ترین منبع تولید ثروت نیروی انسانی است و همیشه زنان به عنوان زیباترین جنس بشری طعمه‌ تولید ثروت برای طبقه‌ سرمایه‌دارِ انگشت‌شمار می‌شوند و طبقات دیگر جامعه رو به سراشیبی فقر، برهنگی و سقوط اخلاقی حرکت می‌کنند. چرا که رسانه‌های سمعی و بصری مملو از نمایش برهنگی‌ها و زیبایی‌های جنس زن شده و چهره‌ رسانه در آیینه‌ اجتماع متبلور می‌گردد و توسط زنان و دختران به طور خودآگاه و یا ناخودآگاه بازآفرینی و تقلید می‌شود. اگر دقت شود فرهنگ برهنگی در صنعت مد، طراحی لباس، تولید لوازم آرایشی و مراقبتی، در سلامت، در ورزش بانوان و اصلاح سبک تغذیه و مصداق‌های فراوان دیگر در فضای مجازی مدام در حال پمپاژ است. برای مبارزه با فقرِ سرمایه‌داری می‌بایست با پوشش سرمایه‌داری یعنی با فرهنگ برهنگی مبارزه کرد و بهانه‌تراشی سیاسی یا مبارزاتی برای بی‌حجابی زنان ایرانی، مغالطه‌ای بیش نیست که در اثر عدم بصیرت و آگاهی برخی زنان مورد پذیرش ایشان قرار گرفته است و مورد استناد قرار می‌گیرد.

راه حل چیست؟

«آن چه ما از مجموع معارف قرآنی استفاده می‌کنیم و درمی‌یابیم، این است که مطالبه‌ اسلام از مسلمین، ایجاد نظام اسلامی به‌نحو کامل است؛ مطالبه‌ اسلام، تحقّق کامل دین اسلام است. دین حدّاقلی و اکتفای به حدّاقل‌ها، از نظر اسلام قابل قبول نیست؛ ما در معارف خودمان چیزی به‌عنوان دین حدّاقلی نداریم، بلکه در قرآن کریم در موارد متعدّدی اکتفای به بعضی از تعالیم دینی دون بعضی، مذمّت شده است.» (۱۳۹۳/۱۲/۲۱– بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى)

از دیدگاه خداوند متعال تنها راه سعادت انسان تشکیل حکومت توحیدی و اقامه‌ دین است که همان آرمان و آرزوی تمام پیامبران و اوصیای ایشان بوده است. درست است که پیروزی انقلاب اسلامی منجر به تشکیل حکومت اسلامی شده است اما هنوز دولت اسلامی و اقامه‌ دین حداکثری اتفاق نیفتاده است. سوال مهم این است مگر تشکیل حکومت اسلامی برای تحقق تمامی اسلام در حد توان ایرانیان نبود پس چطور زیرساخت‌های نظام اومانیستی غرب در کشور ایجاد شد و در تمام جنبه‌های زندگی ایرانیان به ویژه در پوشش زنان ریشه دوانید؟

آن‌ چه بدیهی است مضرات فروان دنیوی و اخروی نظام اومانیستی لیبرال-دموکرات است که امروز چهره‌ حقیقی خود را با حمایت از جنایتکاران صهیونیست به خوبی نشان داده است به طوری که در امواج خونین هزاران هزار انسان بی‌گناه غوطه‌ور است. کدام وجدانی پایان ناخوش این نظام خونین و الگوی توسعه‌ آن را انتخاب و تایید می‌کند؟

برای بیرون‌رفت از بی‌حجابی مدرن زن ایرانی توجه به این نکات ضروری است:

  • قبل از هر چیز حجاب زن ایرانی و چالش‌های آن می‌بایست با دیدگاه کلان تمدنی تحلیل شود.
  • حجاب زن مسلمان اصل تعیین کننده در ایمان و کفر یا انقلابی و غیرانقلابی بودن نیست اما از فروعات دین و از لبه‌های آشکار درگیری تمدنی است. پس مسئله‌ حجاب بسیار جدی است.
  • نهی از منکر باید از اقامه‌کنندگان منکر آغاز شود نه از مرتکبان عمل؛ مانند مبارزه با مواد مخدر که باید از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان آن آغاز شود و بعد به مصرف‌کنندگان و قربانیان آن رسیدگی شود.
  • مبارزه با تحقیرشدگی زنان و دختران ایرانی توسط تمدن غرب و نظام ارزشی و زیبایی‌شناسی تئوریزه شده در غرب.
  • تبیین ارزش والای مجاهدت و مبارزه‌ زن محجب ایرانی با تمدن جنایتکار غربی و الگوی توسعه‌ آن.
  • تسهیل‌گری تحصیل، اشتغال، ازدواج و فرزندآوری بانوان ایرانی با ساختارهای غیرغربی و الهام گرفته از دستورات الهی.

در یک کلام با انتخاب صحیح قدرت اجرایی کشورتوسط مردم بصیر و شفاف‌سازی تصمیم‌سازان اجرایی کشور و تعهد حقیقی ایشان به تلاش برای اقامه‌ی تمام اسلام در تمام شئون زندگی ایرانیان، هدف از تشکیل حکومت اسلامی ایران محقق شده و تکه‌ جورچین پوشش و حجاب زن ایرانی نیز در جای درست خود قرار خواهد گرفت ان شاءالله.

پایان.

به قلم فاطمه قائلی، فارغ التحصیل سطح سوم حوزه علمیه​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

It seems we can't find what you're looking for.