زنان کوچک

رمان زنان کوچک روایت‌گر زندگی چهار دختر نوجوان خانواده‌ی مارچ است که پدر آن‌ها به جنگ رفته و مادر خانواده مسئولیت‌های خانواده را به دوش می‌کشد.

به گزارش متادخت، زنان کوچک نام آشنایی است،​ سریال کارتونی که دهه هفتاد بر آنتن صداوسیما مهمان کودکان و نوجوانان دهه شصتی شد و پس از آن بارها پخش از تلویزیون بازپخش شد. سریال کارتونی که برگرفته از رمان زنان کوچک نوشته لوییزا می‌الکت است که بارها مورد اقتباس فیلم‌سازان بزرگ دنیا قرار گرفت و نسخه‌های متعدی از آن ساخته شد.

رمان زنان کوچک روایت‌گر زندگی چهار دختر نوجوان خانواده‌ی مارچ است که پدر آن‌ها به جنگ رفته و مادر خانواده مسئولیت‌های خانواده را به دوش می‌کشد. آن‌ها بدون حضور پدر مجبور به مهاجرت شده و با مشکلات زیادی دست به گریبان می‌شوند. این کتاب جزو برترین کتاب‌های ادبیات کلاسیک جهان است. گفته می‌شود این داستان روایتی واقعی از زندگی نویسنده است که آن را در قالبی دلنشین و جذاب نگارش نکرده است.

 

بخشی از کتاب زنان کوچک

«همه در نزدیکی بخاری دیواری نشستند. مادر روی یک صندلی نشست. بت روی زانویش و مگ و ایمی روی دو دسته‌ی صندلی او و جو به پشت صندلی تکیه داد تا اگر نامه گریه‌دار بود کسی حالت او را نبیند. در آن ایام سخت نامه‌ای که گره‌دار نباشد کم بود. به خصوص وقتی که پدری برای خانواده‌اش نامه می‌نوشت. در این نامه پدر خیلی کم از سختی‌ها و خطرات حرف زه بود. نامه‌ای بود شاد، امیدوارکننده و سرشار از توصیف‌های زنده و پراحساس از زندگی در اردو، رژه‌ها و خبرهای نظامی. فقط آخر نامه لبریز از عشق پدر و اشتیاق فراوان پدر برای دیدن دخترهای کوچکش بود.»

این کتاب یکی از بهترین رمان‌هایی است که می‌توان به دختران نوجوان پیشنهاد کرد، رمان احساسی و در عین حال جدی که می‌تواند جذابیت‌های خاصی برای این رده سنی داشته باشد. در این رمان دختران ضعیف و منتظر کمک مردان نیستند، شخصیت‌های این داستان دخترانی جسور، قوی و مقتدراند که می‌توانند مسیر زندگی خود را تغییر دهند.​

زنان کوچک

لوییزا می الکات

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط