ایجاد قرارگاه دخترانه اوقات فراغت در پایتخت

مشاور فرماندار تهران در حوزه بانوان و خانواده با اشاره به ایجاد قرارگاه دخترانه اوقات فراغت در پایتخت گفت: با بستر سازی و بهره گیری صحیح از ظرفیت دستگاه‌ها می‌توان اوقات فراغت خوبی برای دختران تهرانی در فصل تابستان رقم زد.

به گزارش متادخت از فرمانداری تهران، فاطمه رحمانی در جلسه شورای راهبردی بانوان شهر تهران به اهمیت اجرای برنامه‌های متنوع با کالبد ایرانی اسلامی و ترویج جایگاه مادری و دختری در اسلام اشاره و اظهار کرد: این برنامه ها در طول سال با توجه به اهمیت اوقات فراغت و ظرفیت ایجاد شده، اجرایی می‌شود.

به گفته وی، اجرای برنامه‌ها نه فقط در تابستان بلکه در طول سال تحصیلی هم برای دانش آموزان و هم دانشجویان بویژه در خوابگاه‌های دانشجویی و در حوزه اوقات فراغت آنها و مهارت آموزی‌های دخترانه که در آینده منجر به کسب و کار های سالم و هنرمندانه باشد، پیش بینی شده و می‌توان با بستر سازی و بهره گیری صحیح از ظرفیت دستگاه نتایج مطلوب برگرفته از هویت ایرانی اسلامی برای دختران ارزشمند تهرانی برنامه ریزی و اجرایی کرد.

مشاور فرماندار تهران در حوزه زنان و بانوان اظهار کرد: با هم افزایی و هم اندیشی دستگاه های مرتبط این حوزه برنامه های مدون با رویکرد اسلامی و پرمحتوا و شادی برگزار کنند و ظرفیت دستگاه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های متنوع تفریحی، فرهنگی با روحیات دخترانه در تهران به درستی سنجیده و برنامه‌های در خور و شان این عزیزان اجرایی و به فرمانداری اعلام شود.

رحمانی در ادامه افزود: موضوع دختران در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی در حال پیگیری است که در مورد بخش دختران دانشجو جهاد دانشگاهی الزهرا برنامه‌های خود را اعلام کرد و همه دستگاه‌ها به اتفاق به امضای تفاهم نامه همکاری با میراث فرهنگی و سازمان فنی حرفه‌ای در جهت دهی به علایق دختران به هنرهای دخترانه را ضروری دانستند.

به گفته‌ وی سازمان‌هایی چون میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای، کانون‌های مساجد، بنیاد کرامت رضوی، آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی الزهرا از جمله دستگاه‌های هستند که با ظرفیت‌های پربار و متنوع می‌توانند در ترویج و ایجاد فضای درخشان اسلامی برنامه‌های شاد و مفرحی را ایجاد کنند.

مشاور فرماندار تهران اضافه کرد: قطعا در اجرای این برنامه نیاز به هماهنگی با اداره کل بانوان و خانواده شهرداری تهران داریم.

مسوول امور زنان و خانواده فرمانداری تهران گفت: نوع برنامه‌ها، جذاب و با شیوه‌های نوین و به جهت اثربخشی بیشتر در قالب تفاهم نامه دیگر سازمان‌ها در حال حرکت هستیم که این موضوع می‌تواند ظرفیت عظیمی را تشکیل دهد.

رحمانی تاکید کرد: مطالبه گری با ظرفیت‌های خود و دیگر سازمان‌ها، زمینه سازی برای حرکت فرهنگی جدید برای پرکردن اوقات فراغت و تبیین جایگاه، هویت و کرامت دختر ایرانی است که در کنار و همراه هم محقق می‌شود.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط